In 2006, bancile au mizat pe carduri si credite pentru IMM

In 2006, activitatea de lansare de produse si servicii noi a vizat in principal domeniul finantarii IMM dar si cardurile co-branded. BCR este lider in ceea ce priveste noutatile oferite clientilor anul trecut, cu 14 produse si servicii noi.

Pe al doilea loc se situeaza BRD, care a adus pe piata anul trecut cu patru noi carduri co-branded. Banca s-a afirmat anul trecut ca un jucator foarte important pe sectorul finantarii IMM, lansand o gama de produse de creditare destinata acestor clienti.

Raiffeisen s-a evidentiat prin lansarea imprumuturilor in franci elvetieni, dar si a unei game foarte interesante de credite destinate IMM.

Pe locul urmator este Banca Transilvania, a carei activitate este orientata aproape exclusiv catre finantarea intreprinderilor mici si mijlocii. In topul celor mai active banci din Romania realizat de Banking News, BRD ocupa primul loc avand noua puncte, calculate in functie de produsele lansate si de numarul de sucursale deschise in 2006.

La nivelul podiumului, topul respecta ordinea din clasamentul bancilor romanesti dupa active. Astfel, in clasamentul Banking News, pe primele trei locuri se situeaza BCR, BRD si Raiffeisen, cele trei banci „medaliate” si in topul dupa active. Cele trei institutii de credit detin impreuna 50,8% din totalul activelor bancilor din Romania. Daca BCR a crescut cu 0,3 procente pana la 25,9% din piata (aproape 12 miliarde euro) iar Raiffeisen a castigat 0,4 procente pana la aproximativ 9% din piata, BRD a inregistrat o crestere spectaculoasa de 1,2 puncte procentuale concentrand astfel 16,7% din totalul activelor, dupa primele noua luni ale anului.

Institutiile de credit din Romania nu au stat degeaba in 2006 si au crescut nu doar ca valoare a activelor, ci si ca numar de filiale si sucursale.

Cea mai activa banca pe 2006 s-a dovedit a fi BRD, care a obtinut, in topul citat, 9 puncte si s-a evidentiat prin primul loc pe partea de extindere, dar si printr-o clasare foarte buna in clasamentul lansarii de noi produse. Cu 8 puncte, BCR se claseaza pe locul 2.

Desi este liderul de necontestat al noilor produse si servicii in 2006, BCR ocupa doar pozitia a doua din cauza numarului mai redus de sucursale deschise, fiind depasita la acest capitol si de Banca Transilvania.

Sursa: Curierul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *