Fondurile europene pentru instruire atrag in Romania noi jucatori de top

Cel mai mare furnizor de servicii de training din Austria s-a asociat cu doua importante firme romanesti de training cu scopul de a deveni, in doi ani, lider pe piata locala. Scopul acestui demers este acela de a pregati si integra intr-o retea specialisti din diverse companii.

Evenimentul marcheaza doua tendinte majore ce vor caracteriza piata de training: cursa pentru cele patru miliarde de euro, fonduri europene pentru dezvoltarea resurselor umane si „industrializarea” activitatii de instruire.

WiFi Austria impreuna cu Formenerg, cea mai mare firma romaneasca de training, cu venituri de trei milioane de euro in 2006 si un profit de 300.000 de euro si ECDL Romania, au infiintat Wifi Romania. Firma-mama, Wifi Austria, are o traditie de absorbitie de fonduri pentru training in toata Europa si in toata lumea, dupa cum declara Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania la lansarea companiei romanesti. Totusi, potrivit managerilor, strategia de dezvoltare a companiei nu se bazeaza pe aceste finantari.

Obiectivul noii companii este ca in acest an sa ajunga la 50 de traineri, care sa lucreze in sistem „freelancing”. Astfel, practicieni care au un job zilnic pot tine ocazional cursuri pe baza „know-how”-ului retelei si a experientei personale. Ei ar trebui sa instruiasca in acest an 10.000 de persoane. „Vom oferi o gama foarte larga de cursuri pentru toate categoriile de angajati, de la mistrie si pana la management de top”, a declarat Paul Angeli, directorul general pentru Romania al WiFi Austria, organizatie ce cuprinde noua institute federale si o retea nationala formata din 80 de centre de instruire.

In Austria, la cursurile de formare profesionala oferite de WiFi participa anual 290.000 de cursanti la 25.000 de seminarii. Reteua WiFi cuprinde 11.000 de traineri si detine o cota de 20% din piata de formare profesionala din Austria. Anul trecut, institutul a obtinut o cifra de afaceri de 130 milioane de euro. „In Romania mai este loc de crestere deoarece ponderea firmelor si a angajatilor care apeleaza la aceste servicii este foarte redus, comparativ cu media europeana”, a afirmat Dragos Florescu, director general al Formenerg.

Retelele de training nu reprezinta un fenomen in Romania. In general, piata de training este caracterizata initiative antreprenoriale. Cele mai multe firme sunt de dimensiuni mici, construite in jurul unui trainer. Clementina Anghelache, fondatorul organizatorului de evenimente de resurse umane Public Share, a inventariat peste 700 de firme cu activitati de training. Un alt segment important al pietei este cel al firmelor care lucreaza sub o licenta straina recunoscuta. Bruno Medicina, fondatorul companiei de training Leader Communications, aseamana etapa in care intra trainingul acum cu cea prin care comertul de cartier a fost inlocuit de retelele de magazine.

Qualians a grupat 17 specialisti de top din diverse domenii si se adreseaza unui public restrans. Beneficiarii cursurilor deschise sunt middle si top managerii din companiile multinationale, pe de o parte, si antreprenorii de succes, pe de alta parte.

Achieve Global lucreaza si ea in sistem „freelancing”, avand in prezent 15 traineri independenti, acreditati international. Pe anumite teme, acestia colaboreaza exclusiv cu Achieve, dar in acelasi timp pot preda cursuri si pe cont propriu.

Ruxandra Stoian, director PricewaterhouseCoopers si trainer Qualians crede ca avantajele celor care activeaza intr-o retea de training ar fi legate de notorietatea acesteia in comparatie cu „numele” sau individual, faptul ca activitatile de marketing si vanzare propriu-zisa a cursurilor sunt realizate de altcineva si ca participarea intr-o retea ii poate da trainerului posibilitatea de a preda aceste cursuri ca o activitate ocazionala, nu neaparat un „full-time” job.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *