Solutii de atragere a surselor de finantare pentru IMM-urile prahovene

Templus Advertising, in parteneriat cu Consiliul Local al intreprinderilor Mici si Mijlocii Ploiesti a organizat la Ploiesti seminarul cu tema „Legislatie, solutii de finantare, produse si servicii pentru IMM-uri”.

Principalul scop al evenimentului este acela de a aduce in atentia institutiilor financiar-bancare si a autoritatilor problemele de finantare ale intreprinderilor mici si mijlocii din zona dar si solutiile reale de acces la fondurile de investitii si la cele structurale. Acestea din urma vor fi disponibile in aproximativ cinci luni de acum inainte, dupa cum a reiesit in cadrul evenimentului.

Insa, pentru ca oamenii de afaceri sa cunoasca, pana atunci, toate detaliile despre aceste programe de finantari, au fost prezentate criteriile ce trebuie indeplinite de IMM-uri pentru atragerea fondurilor europene dar si felul in care firmele se vor putea implica in proiecte de dezvoltare locala, pentru care exista fonduri speciale.

Evenimentul a reunit institutii bancare, din ce in ce mai interesate de atragerea micilor intreprinzatori drept clienti, dar si companii din domeniul IT&C, ale caror servicii au devenit indispensabile in activitatea curenta a fiecarei firme. Ofertele prezentate cresc productivitatea si eficienta activitatii IMM-urilor si adauga valoare din ce in ce mai mare „produselor” acestora.

Prefectura Prahova a apreciat organizarea acestei prime intalniri intre IMM-uri, autoritati si mediul economic, Sorina Bararas, director de Cabinet al Prefectului judetului Prahova, subliniind importanta sectorului privat, aratand ca „IMM-urile sunt un pilon cu importante implicatii in viata sociala si economica locala.”

Adrian Manolache, director executiv al BCR, sucursala Prahova, a aratat ca „IMM-rile reprezinta segmentul principal de dezvoltare pentru BCR in urmatoarea perioada, aproximativ 70-75% dintre clientii bancii fiind in prezent IMM.”

Radu Mandru, Area Shop Manager la Romtelecom a avut o prezentare interactiva, in care a subliniat in principal ideea parteneriatului, ca principal mijloc de dezvoltarea a unei afaceri.

Cum poate o firma sa acorde venituri suplimentare angajatilor fara sa plateasca taxe si impozite ne-a aratat Maria Iris Dinu – Area Sales Manager Sodexho – companie prezenta in 76 de tari.

„Succesul IMM-urilor vine prin maximizarea avantajelor pe care acestea le au comparativ cu firmele mari (spiritul antreprenorial, rapiditate si flexibilitate in decizii, specializarea pe nise de piata)”, considera Elena Ionescu, director al sucursalei Ploiesti a Libra Bank.

Din surse BERD, Casa de Economii si Consemnatiuni (CEC) poate credita investitiile IMM-urilor, oferind credite de investitii, capital de lucru, credite pentru stocuri, arata directorul de vanzari al sucursalei Ploiesi, Nicoleta Anton.

Reprezentantul Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, domnul Gheorghe Boboc a tinut sa precizeze ca Fondul a scazut valoarea comisionului perceput, de la 1 ianuarie acesta fiind de maximum 2% pentru creditele in lei si de maximum 1,6% pentru cele in valuta.

Informatii legate de programele nationale de finantare ale Agentiei Nationale pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperative (ANIMMC), au fost oferite de reprezentantul Oficiului teritorial Prahova al institutiei, Gabriela Anghel.

Principalele programe operationale prin care IMM-urile pot obtine finantari au fost explicate de reprezentantul Agentiei de Dezvoltare Regionala Sud Muntenia, Marilena Baron.

Agentia de Plati pentru Devoltare Rurala si Pescuit (Centrul Regional Muntenia) acorda, de asemenea, fonduri pentru firmele din segmentul IMM care vor sa-si desfasoare activitatea in mediul rural.

In cadrul seminarului, Presedintele Consiliului Local al IMM Ploiesti, Paraschiv Ionescu, reprezentantul oamenilor de afaceri din zona, a aratat ca niciunul dintre guvernele anterioare nu a avut o strategie adecvata pentru dezvoltarea domeniului IMM.

Parteneri: BCR, Romtelecom, Libra Bank, Sodexho, CEC Ploiesti, FNGCIMM, Senior Software, Oriflame, Cramele Recas, Supreme Chocolat.

Parteneri media: Finantare.ro, Ziarul Financiar, Romania Libera, Smart Bank, Smart Financial, Bani si Afaceri, Comunicate Media, dar si de mass media locala: Alpha TV Ploiesti, Telegraful de Prahova, ziarul Prahova.

Pentru mai multe informatii:

VALENTINA MORARU, Director general

Telefon: 021 / 319 37 66, 0748 881 356

E-mail: [email protected].

Sursa: Templus Advertising

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *