Avantajele pregatirii din timp a proiectelor pentru finantare cu fonduri UE

Dintre avantajele competitive majore legate de o pregatire timpurie a proiectelor, inainte cu suficienta vreme de lansarea Apelurilor pentru depunere de proiecte pe diversele axe de finantare, oricare ar fi acestea amintim:

– redactarea efectiva poate fi mult mai relaxata pentru solicitant, iar alcatuirea dosarului de anexe poate fi eventual completata, ajustata etc. periodic daca consultantul ales sau organismul intermediar sesizeaza anumite carente, o sustinere insuficienta a ipotezei de lucru/scenariului ales, avize lipsa, necesitatea corelarii mai intime cu strategia de dezvoltare a judetului/zonei sau a sectorului economic unde este incadrat proiectul;

– aplicarea regulii primul venit-primul servit impune o preocupare speciala pentru depunerea in timp a proiectului pentru ca alocarile acordate pentru prima transa de proiecte sa nu se epuizeze;

– in situatia unui studiu de fezabilitate ce scoate in evidenta hibe sau elemente de neatractivitate/incongruenta a unor componente sau activitati prevazute se pot face din timp schimbari de locatie, modificari ale continutului, adaugarea altor atuuri compensatorii pentru sporirea atractivitatii proiectului;

– pot fi comparate si cantarite mai bine ofertele de co-finantare de pe piata si se poate opta pentru montajul financiar cel mai favorabil in raport cu costurile acordate si facilitatile furnizate solicitantului;

– poate fi extins in avans util de timp consortiul de parteneri pentru accesare pentru a implica pe toti detinatorii de interese afectati de activitatile alese si pentru a mari punctajul final in momentul evaluarii;

– recrutarea si fidelizarea echipei de implementare prin contracte individuale semnate din timp poate mari sansele de eficacitate pe durata absorbtiei si poate convinge pe evaluatori asupra capacitatii de auto-analiza institutionala interna;

– inventarierea si edificarea cu privire la performantele exacte si calitatea ofertei de servicii ale subcontractorilor potentiali contribuie la scurtarea si succesul procedurilor de achizitii publice, in perfecta cunostinta de cauza;

– anumite etape pregatitoare pot fi deja schitate si pre-angajate spre a putea demara ulterior mai fluent si mai avertizat proiectul propriu-zis;

– alte documente anexa ale proiectului precum planul de afaceri, studiul de piata, studiul de impact asupra mediului cerute de logica proiectului pot fi confruntate ca si viabilitate si cu terte surse de expertiza spre a corija eventuale defecte sau inadvertente sau pentru a fundamenta mai bine unele aspecte-cheie de care depinde obtinerea unui punctaj mai mare la evaluare;

– echipa isi poate realiza in timp util propria strategie si plan de operare a Comunicarii si Public Relations necesare unei implementari fara obstacole inutile legate de subiectivism, amanari tehnice, vicii de procedura, necorelarea indicatorilor de verificare interna cu criteriile de monitorizare/evaluare ale autoritatilor responsabile de programul operational ales;

– se poate incepe campania de promovare a activitatilor prevazute in randul beneficiarilor directi pentru a asigura sprijin mediatic si sustinere publica mai larga, inclusiv pentru situatia in care finantatorul pretinde anumite modificari, completari sau renuntari la anumite activitati considerate inutile.

Sursa: SMARTfinancial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *