Surse de finantare, legislatie si solutii IT&C pentru IMM-urile constantene

Templus Advertising, in parteneriat cu Agentia Nationala pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie – Oficiul Teritorial Constanta, a organizat vineri 25 mai la Constanta, intre 9.30 si 14.00, seminarul cu tema „Legislatie, solutii de finantare, produse si servicii pentru IMM-uri”.

Scopul evenimentului este acela de a aduce in atentia institutiilor financiar-bancare si a autoritatilor problemele de finantare ale IMM-lor din zona. Au fost prezentate criteriile ce trebuie indeplinite de IMM-uri pentru atragerea fondurilor europene si felul in care acestea s-ar putea implica in proiecte de dezvoltare locala, pentru care exista fonduri speciale.

Evenimentul a reunit institutii bancare, din ce in ce mai interesate de atragerea micilor intreprinzatori drept clienti, dar si companii din domeniul IT&C, ale caror servicii au devenit indispensabile in activitatea curenta a fiecarei firme. Ofertele prezentate in cadrul evenimentului sunt realizate astfel incat cresc productivitatea si eficienta activitatii IMM-urilor si adauga valoare „produselor” acestora.

Seminarul de la Constanta a fost deschis de Ileana Gugoasa, reprezentantul Prefecturii Constanta, cu prezentarea animatiei „Italia fata in fata cu Europa”, care arata umoristic cum vad italienii Uniunea Europeana. Aceasta a prezentat politica de coeziune economica si sociala a UE, pentru care Romania va primi 17 miliarde de euro si obiectivele de interventie si Instrumentele structurale pentru perioada 2007-2013, cand Romania va beneficia in total de 29,2 miliarde de euro.

Monica Marotinescu, supervizor Credite Corpoarte la BCR Constanta a aratat ca „IMM-rile reprezinta pilonul principal de dezvoltare pentru BCR in urmatoarea perioada, ele fiind aproximativ 70 – 75% dintre clientii bancii.” Aceasta a subliniat ca BCR este principalul finantator al economiei reale printr-o gama diversa de produse si servicii: produsele de economisire, linii de credite, finantarea importurilor si a exporturilor, creditele pentru investitii, credite ipotecare, asigurari, tranzactionarea de obligatiuni, asigurarile s.a.

Radu Mandru, Area Shop Manager la Romtelecom a avut o prezentare interactiva, in care a subliniat ideea parteneriatului, ca principal mijloc de dezvoltarea a unei afaceri. Radu Mandru a prezentat solutiile de comunicare oferite de RomTelecom atat firmelor aflate la inceput de drum, cat si celor de top, cu nevoi de comunicare pe masura.

Diana Beziris, Responsabil Agentie BRD Conastanta, a prezentat oamenilor de afaceri cateva produse bancare care sunt simplu de accesat.

Tania Babu, director de sucursala Libra Bank in Constanta a aratat ca „Succesul IMM-urilor vine prin maximizarea avantajelor pe care acestea le au comparativ cu firmele mari (spiritul antreprenorial, rapiditate si flexibilitate in decizii, specializarea pe nise de piata).

Casa de Economii si Consemnatiuni (CEC) poate credita investitiile IMM-urilor, oferind credite de investitii, capital de lucru sau credite pentru stocuri, arata directorul general zonal al CEC Constanta, Alexandru Georgescu.

Cristian Vanghele a subliniat ca Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM) „asigura IMM-urile in relatia cu bancile, Fondul fiind institutia care acorda garantii pentru instrumentele de finantare contractate de IMM-uri de la bancile comerciale sau din alte surse. FNGCIMM garanteaza maximum 80% din valoarea creditului, in functie de specificul fiecarui client, dar pentru startup-uri poate garanta chiar si 100%. Consultanta acordata de FNGCIMM este gratuita iar comisionul perceput a scazut de la 1 ianuarie – la maximum 2% din total pentru creditele in lei si la maximum 1,6% pentru cele in valuta. Pentru ca activitatea tuturor sa fie prospera, interesul FNGCIMM este ca societatile pentru care garanteaza sa aiba succes, interes comun cu cel al bancilor finantatoare si al clientului finantat”, a afirmat reprezentantul FNGCIMM.

Grigore Ionescu, de la Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie Constanta (OTIMMC), a prezentat Programul Operational Sectorial “Cresterea Competitivitatii Economice”, prin asistenta financiara acordata IMM-lor romanesti in perioada 2007-2013, din Fondurile Structurale ale UE.

Din partea Directiei Generale a Finantelor Publice Constanta, Doinita Radu – sef al Biroului de Metodologie si Asistenta Contribuabili, a subliniat ca nu mai exista facilitati fiscale pentru intreprinzatori, Romania fiind somata sa elimine facilitatile fiscale, pentru a ne alinia la UE. Nici exonerarea de la plata TVA, posibila pana la sfarsitul anului 2006, nu mai exista. Singura facilitate este faptul ca impozitul pe salariu se poate plati la trimestru. in stadiul de proiect este acum scutirea de 50% din impozit.

Nicolae Gurita, de la Agentia de Plati pentru Devoltare Rurala si Pescuit (fostul SAPARD), arata ca se va acorda sprijin pentru diversificarea activitatilor nonagricole in mediul rural.

Parteneri ai evenimentului: BCR, RomTelecom, Libra Bank, CEC Constanta, Atto Soft, FNGCIMM, Senior Software, Oriflame, Cramele Recas, Supreme Chocolat.

Evenimentul a fost mediatizat in mass media centrala si locala: Finantare.ro, Ziarul Financiar, Romania Libera, Smart Bank, Smart Financial, Bani si Afaceri, Comunicate Media, ProTV, ProFm Constanta, Cuget Liber, Ziua, Observator de Constanta, Jurnalul de Constanta, Replica si Atitudiunea.

Sursa: Templus Advertising

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *