Guvernul refuza sa cofinanteze un credit BEI pentru accesul persoanelor cu dizabilitati la metrou

Chiar daca Romania a intrat in UE, Ministerul Transporturilor nu se grabeste sa creeze conditii de calatorie cu metroul persoanelor cu dizabilitati, dupa cum prevad normele comunitare.

Prevederile europene referitoare la drepturile persoanelor cu handicap obliga Metrorex sa investeasca zeci de milioane de euro in proiecte destinate acestei categorii de calatori. „Desi Banca Europeana de Investitii (BEI) s-a aratat dispusa sa finanteze inlesnirea transportului cu metroul al persoanelor cu dizabilitati locomotorii si montarea de scari rulante in toate statiile de metrou, Guvernul nu a alocat fondurile necesare pentru Metrorex”, a declarat fostul director general al Metrorex, Liviu Soava.

Acordul de imprumut cu BEI, care cofinanteaza cu 14 milioane de euro proiectele de investitii in dotarea statiilor de metrou cu lifturi, platforme inclinate si scari rulante, a fost semnat la 20 octombrie 2006. „Aproximativ 28 de milioane de euro vor fi investite in dotarea statiilor de metrou cu lifturi, platforme inclinate si scari rulante. Guvernul trebuie sa cofinantaze cu 14 milioane de euro acest proiect. Lucrarile sunt programate pe trei ani”, a afirmat Liviu Soava.

Fostul director general al Metrorex ne-a spus ca unele scari rulante sunt „iesite din garantie”. „Bugetul insuficient a dus la oprirea scarilor rulante de la statia Piata Universitatii si alte locatii. Nu sunt bani pentru piese de schimb. Un lant de transmisie pentru o scara rulanta costa circa 1 miliard de lei”, a mai spus fostul director al Metrorex.In prezent, numai patru statii de metrou sunt prevazute cu lifturi si platforme pentru persoanele cu dizabilitati. „Exista 41 de statii ale Metrorex. Trebuie sa existe in fiecare statie scari rulante, lifturi si platforme pentru persoanele cu dizabilitati”, sustine Soava.

Daca persoanele cu dizabilitati au patru statii pe unde pot ajunge la metrou, accesul orbilor in statii depinde strict de conditia ca acestia sa aiba insotitori. Un program pentru solutionarea problemei transportului orbilor, incercat in urma cu circa zece ani in statia piata Unirii, a fost lasat balta din lipsa de fonduri. „Este vorba de acele benzi cu proeminente care pot fi sesizate de orbi. Au fost montate experimental si nu au mai fost bani pentru dezvoltare”, a mai declarat fostul sef al Metrorex. El a precizat ca in Japonia, de pilda, exista pe toate trotuarele benzi cu proeminente pentru orbi.

Sursa: Gardianul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top