Sase conditii pentru cheltuielile eligibile

Un aspect esential pentru solicitantii de fonduri europene il reprezinta cheltuirea si decontarea banilor in cadrul proiectului. Cum putem sti daca un anumit cost este sau nu acceptat pentru decontare? Mai jos sunt prezentate, pe baza informatiilor de la Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, cele sase conditii pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile eligibile.

Principiile generale ale costurilor eligibile vor fi stabilite prin Hotarare de Guvern si vor fi valabile pentru toate Programele Operationale. Acest act normativ este inca in lucru la autoritatile nationale. Cu toate acestea, in prezent, pot fi enuntate cele sase conditii de baza ale cheltuielilor efectuate de solicitanti, pentru a fi eligibile spre decontare.

Potrivit Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, o cheltuiala este eligibila daca:

– A fost platita efectiv de beneficiar intre 1 ianuarie 2007 si 31 decembrie 2015 (daca Autoritatea de Management nu decide altfel);

– Este insotita de facturi sau documente contabile cu valoare echivalenta;

– Poate fi auditata si identificata;

– Este conforma cu prevederile contractului de finantare;

– Respecta prevederile in vigoare ale legislatiei nationale si comunitare;

– Nu a beneficiat anterior de finantare din asistenta financiara comunitara nerambursabila.

Informatiile au fost furnizate in cadrul evenimentului „Project Management Vision” organizat de All Consulting&Training si CEFE Training Romania. Forumul se desfasoara in perioada 20-21 iunie, cu sprijinul Programului WBF/GTZ de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca in Romania si al Asociatiei Project Management Romania.

In acelasi context, reprezentantii ACIS au prezentat detalii legate de efectuarea platilor in cadrul proiectelor. Potrivit oficialilor, vor exista, in functie de programe, doua categorii de sisteme de plata: direct in contul beneficiarilor si, respectiv, in contul unei unitati infiintata pe langa Autoritatea de Management.

Efectuarea platilor:

– Plata in flux direct – Autoritatea de Plata vireaza banii direct in contul beneficiarului (functioneaza pentru PO Mediu si PO Transport);

– Plata in flux indirect – Autoritatea de Plata vireaza banii in contul Unitatii de Plata infiintata pe langa Autoritatea de Management, iar aceasta plateste beneficiarului (se foloseste in cazul celorlalte Programe Operationale).

Sursa: HotNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *