Coridorul IV paneuropean, finantat din fonduri structurale

Ministerul Transporturilor intentioneaza sa concesioneze 1.390 de kilometri de autostrada, din totalul de 2.000 kilometri prevazuti in proiecte.

Doar coridorul IV paneuropean si sectorul de autostrada Cernavoda-Constanta, respectiv centura municipiului Constanta, vor fi finalizate din fonduri europene, prin Programul operational sectorial de transport.

Autostrada Bechtel va fi realizata cu fonduri de la bugetul de stat, iar restul proiectelor vor fi construite cu finantare prin concesiune.

Printre proiectele care vor fi finalizate prin concesiune se numara sectoarele Ploiesti-Comarnic, Comarnic-Predeal si Predeal-Brasov, segmentul Sibiu-Pitesti aflat pe coridorul IV, care nu a fost insa cuprins in finantarea prin Programul operational sectorial de transport, centura de nord a Capitalei, autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani si Focsani-Albita de pe culoarul IX.

Vor fi, de asemenea, concesionate autostrazile Targu Mures-Roman-Iasi, Arad-Oradea, Sibiu-Fagaras si Petea-Baia Mare.

Bugetul de 800 milioane lei care va fi alocat Ministerului Transporturilor pentru acest an va fi utilizat pentru investitii in proiecte prioritare.

Ministerul a alocat 350 de milioane de lei (100 mil. euro) pentru autostrada Bucuresti-Brasov (pentru exproprieri si executie pentru anul in curs), pentru fluidizarea traficului pe DN1, largirea la patru benzi a centurii de vest a orasului Ploiesti, precum si pentru variantele ocolitoare ale oraselor Iasi (centura de sud), Suceava si Oradea (un tronson de 8,4 km). Din aceste fonduri va fi reparata, de asemenea, si pista Aeroportului Mihail Kogalniceanu.

Un alt proiect realizat din fonduri bugetare va fi construirea unui pod pe centura municipiului Bucuresti, care va lega DN1 de DN7, astfel incat traficul sa nu mai treaca prin localitatea Chitila.

Sursa: Ziarul Financiar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *