Conditiile acordarii de finantari nerambursabile pentru investitiile IMM-urilor

In Monitorul Oficial nr. 550/13 august 2007, a fost publicat Ordinul nr. 691/2007 al Ministrului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale privind modificarea Ordinului nr. 586/2007 al Ministrului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale.

Reglementarea aduce o serie de modificari si completari Procedurii de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2009 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii, aprobata prin Ordinul nr. 586/2007.

Astfel, se prevede ca in situatia in care solicitantii Programului obtin punctaje egale, vor prevala criteriile de selectie suplimentare prevazute in Cererea de solicitare a alocatiilor financiare nerambursabie (AFN) si a creditului din anexa nr. 4 la Procedura. Pentru calculul criteriilor de selectie vor fi folosite rezultatele financiare din bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 2006.

Documentele corespunzatoare dosarului de solicitare a AFN trebuie sa fie eliberate cel mai tarziu la data inregistrarii formularului de preselectie in cadrul aplicatiei si sa fie in termenele de valabilitate corespunzatoare.

Se mai prevede ca nu pot beneficia de alocatii financiare nerambursabile in cadrul Programului, intreprinderile care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice nationale, fie din surse comunitare) in valoare totala de 200.000 de euro. Operatorii economici care vor depasi acest prag prin insumarea alocatiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite in ultimii 3 ani fiscali nu pot beneficia de finantare pana la atingerea plafonului de 200.000 de euro.

Ordinul stabileste in mod expres documentele necesare pentru accesarea Programului, printre acestea enumerandu-se:

– cererea de solicitare a AFN si a creditului, semnata si stampilata in original;

– certificat constator emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea solicitanta;

– certificat de atestare fiscala cu privire la indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local;

– bilantul contabil, contul de profit si pierderi si datele informative, incheiate la 31 decembrie 2005 si 31 decembrie 2006.

Sursa: Redactie Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top