Absorbtia fondurilor europene este conditionata de informatizarea administratiei publice locale

Responsabilii din administratia publica locala din Cluj si Timisoara si-au manifestat interesul pentru solutiile si tehnologiile de informatizare prezentate in cadrul intalnirilor intitulate „Administratia online”.

Seria de evenimente in tara este organizata de ASCENTA, divizia de consultanta IT a Grupului Softwin, alaturi de Intrarom si TotalSoft care au format un consortiu cu scopul de a sprijini APL sa adopte noile standarde europene. Oficialii din cele doua regiuni s-au aratat interesati de functionalitatile si beneficiile implementarii unui sistem informatic integrat, de implementarea de servicii electronice pentru cetateni, de posibilitatea de a gestiona mai eficient resursele publice dar si de solutiile pentru imbunatatirea infrastructurii IT&C.

Aceste interes este sustinut si de faptul ca, in proportie de 65%, participantii au enuntat ca se lovesc in activitatea lor de lipsa unui istoric al tuturor cererilor venite de la cetateni si a rezolvarilor problemelor inregistrate – acest fapt reflectandu-se in intarzieri in solutionarea cererilor din partea institutiei si intr-o perceptie negativa la nivelul cetatenilor. Alte aspecte mentionate cu impact negativ asupra activitatii din institutiile proprii au fost: lipsa unui mediu colaborativ in cadrul activitatii curente intre angajatii proprii, precum si dificultatea cu care acceseaza sau gasesc informatii utile necesare desfasurarii activitatii proprii.

Interesant este ca, aproximativ 37% dintre oficiali au considerat ca lipsa unui sistem de evaluare a calitatii serviciilor si competentelor angajatilor institutiei are un impact negativ asupra activitatii interne si duce la demotivarea personalului propriu.

Exista in continuare un interes crescut pentru a continua implementarea solutiilor IT la nivelul Administratiei locale, iar reprezentantii administratiei sunt constienti de beneficiile pe care le aduce informatizarea pentru institutiile de la nivel regional si local. Ca si aspecte care trebuie imbunatatite in desfasurarea activitatii interne, circa 72 % au declarat ca imbunatatirea comunicarii in relatiile inter-institutionale cu cetatenii este cel mai important dintre ele; 64% au mentionat implementarea serviciilor electronice; 57% au considerat, de asemenea importanta, implementarea de solutii de gestiune a documentelor si imbunatatirea procesului decizional.

Turneul organizat in tara de cele trei companii va continua pana la sfarsitului anului, scopul principal fiind acela de a demonta mitul conform caruia „nu exista bani pentru astfel de proiecte”, prin informarea autoritatilor despre posibilitatea de a finanta aceste implementari din fonduri europene. Oficialii cosortiului vor propune reprezentantilor administratiei publice realizarea unui portofoliu de proiecte eligibile pentru finantare din fondurile structurale si de coeziune, al caror volum este, pentru domeniul IT&C, de 336 de milioane euro in perioada 2007-2013.

Programul „Administratia online” vizeaza informatizarea atat a proceselor de tip front-office – solicitari de informatii, registratura, autorizatii, audiente on-line, destinate cetatenilor si agentilor economici – cat si a celor de tip back-office, specifice activitatii functionarilor publici.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *