Documentele necesare in obtinerea creditelor special create pe nisa programelor de finantare

Una din certitudinile aduse de aderarea Romaniei la structurile Uniunii Europene este reprezentata de alocarea de fonduri structurale pentru sprijinirea procesului de integrare. Existenta acestor fonduri destinate Romaniei nu garanteaza automat si folosirea lor.

Complexitatea cerintelor de natura administrativa si birocratica, nu reprezinta o bariera reala in accesarea fondurilor structurale ci gradul de mobilizare, de proactivitate a potentialilor beneficiari sunt de fapt elementele care determina dinamica gradului de absorbtie.

Aici se include bineinteles si gradul de implicare a bancilor in a veni in intampinarea clientilor prin promovarea de produse special create pe nisa programelor de finantare. In acest sens exista deja pe piata banci care au creat departamente si produse de finantare speciale, dedicate accesarii de fonduri europene.

Astfel, unele banci au creat produse/servicii destinate implementarii proiectelor finantate prin fondurile europene, si anume:

– Scrisoarea de confort;

– Pre-finantarea grantului;

– Finantarea cheltuielilor neeligibile ale proiectului;

– Co-finantare;

– Conturi speciale;

– Garantii bancare.

Implicarea directa a bancilor in acest proces s-ar transpune prin oferirea de imprumuturi bancare pentru asigurarea cotei de cofinantare, a contributiei proprii a benficiarilor la bugetul proiectului de investitie. De asemenea, conform procedurilor de implementare a proiectelor, beneficiarii trebuie mai intai sa cheltuiasca prin efort propriu suma care reprezinta finantarea nerambursabila, apoi vor primi grantul pe baza de decont. Cheltuirea in avans a acestor sume poate presupune pentru beneficiar accesarea unui imprumut bancar.

Metoda de lucru a bancilor privind acordarea acestor imprumuturi difera in functie de tipul de proiect finantat, documentele solicitate pentru analiza fiind, in general, urmatoarele:

– Documente contabile ale firmei (bilanturi, balante pe ultimii 2 sau 3 ani);

– Studiul de fezabilitate;

– Proiectul tehnic, acolo unde este cazul;

– Autorizatia de constructie;

– Aviz de mediu;

– Evaluare strategica de mediu;

– Titlul de proprietate/ Act de concesiune;

– Adeverinta ca solicitantul nu are datorii la bugetul de stat (obtinuta de la Administratia Financiara).

Sursa: George Acasandrei, Director Egnatia Bank – Sucursala Iasi

Sursa: Egnatia Bank

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top