IMM-urile, pilon principal in afacerile UE

Miercuri, 21 noiembrie 2007, reprezentantii mediului de afaceri din judetele Brasov si Covasna s-au reunit la Brasov, in cadrul celei de-a 25-a editii a conferintelor SolePAD (Solutii Eficiente Pentru Afaceri Durabile). Organizata de Agora Media, a doua editie SolePAD Brasov s-a desfasurat in sala Europa a Hotelului Aro Palace.

Orange nu mai este doar un furnizor de telefonie mobila, oferind in prezent servicii care acopera toate domeniile comunicarii dintr-o companie. Alexandru Cristian, SOHO and SME Proposition Manager in cadrul Orange Romania, a deschis sesiunea de prezentari la SolePAD Brasov cu cea mai noua oferta Orange pentru piata din Romania. Office Pack este o solutie bazata pe un singur echipament pentru telefonie fixa si internet, mai exact un mic dispozitiv cu cartela SIM, la care se pot conecta prin fir sau wireless, computere sau telefoane. Beneficiile sunt multiple – costuri reduse, tarife preferentiale, dar cel mai important, un singur furnizor, o singura factura si un singur centru de relatii cu clientii.

BIT inseamna business si IT. Anca Cazacu, Marketing Manager la BIT Software, a aratat cum pot ajuta sistemele integrate de gestiune la eficientizarea afacerilor, folosind ca exemplu Socrate Open, un sistem integrat 100%, de ultima generatie, bazat pe platforma Compiere. BIT Software a adaugat la aceasta platforma extensii si un model de business open source. Produsul rezultat ruleaza pe orice platforma, este independent de sistemul de operare si compatibil cu orice baza de date. Beneficiile oferite de Socrate Open sunt licentele gratuite si faptul ca sistemul poate fi descarcat gratuit de pe site-ul companiei, dar marele beneficiu este independenta fata de furnizor.

S&T Romania, Bogdan Sima, Business Development Consultant SME Market, a vorbit la SolePAD despre SAP A1, solutia pe care S&T o propune IMM-urilor. Ca urmare a fenomenului de globalizare, mediul de afaceri din Romania a devenit mult mai dinamic, iar IMM-urile sunt obligate sa faca fata in egala masura acestor schimbari. Trebuie sa creasca flexibilitatea si competitivitatea, sa-si perfectioneze constant modelul de afaceri, sa se adapteze rapid la schimbare si sa retina forta de munca. Toate acestea pot fi obtinute cu ajutorul SAP A1, o solutie ERP bazata pe practici recomandate din domeniu, ce urmareste optimizarea proceselor de afaceri.

Dan Marginean, Sales Manager, AROBS Transilvania Software, a pus accent la SolePAD Brasov pe aplicatia Track GPS, o solutie mobila de localizare a parcului auto prin GPS/GPRS, cu cinci module simple – localizare, traseu, rapoarte, management date si setari personale. Bazata pe interfata web, solutia vizeaza cresterea eficientei flotei auto a unei companii, reducerea costului la carburanti cu 10-20%, eliminarea cazurilor de viteza excesiva, reducerea numarului de ore suplimentare, reducerea costurilor operationale cu flota de pana la 15-25% si nu in ultimul rand eliminarea fraudei legata de timpul efectiv de munca.

Solutiile la cheie sunt solutii 100% functionale. Marius Georgescu, IT Sales Manager la DEC IT, o companie cu 16 ani de activitate si experienta in dezvoltarea si implementarea solutiilor IT la cheie, a amintit la SolePAD cele peste 1000 de solutii IT dezvoltate si implementate de companie pana in prezent, punand accent pe aplicatiile introduse in premiera in Romania – KeyTicket, KeyPont si DEC Eye. Valoarea adaugata de DEC pentru utilizatorul final este tocmai accesul la toate aceste noi tehnologii.

Potrivit unor date statistice furnizate de Comisia Europeana, 99% din companiile care activeaza in Uniunea Europeana sunt firme mici si mijlocii. Dorinta principala a acestor firme este sa fie intelese, iar Dell incearca sa le faca pe plac. Astfel a aparut linia de produse Vostro, creata special pentru firme mici si mijlocii si prezentata la SolePAD Brasov de Mihai Guran, Business Development Manager, Dell Romania. Produsele din gama Vostro au un aspect business, sunt proiectate sa minimizeze timpul de nefunctionare si sa asigure cea mai buna experienta pentru clienti. Pe scurt, o performanta flexibila, pentru activitatea de zi cu zi.

Doru Ilasi, Director Executiv la Aplix, este cel mai fervent sustinator al solutiilor open source si mai ales al celor simple, eficiente si usor de folosit. Pentru ca tot ce este simplu si usor de utilizat este ideal pentru o companie. Aplix ERP corespunde acestor criterii si in plus acopera toate necesitatile unei companii. Dar oferta Aplix consta si in multe alte alternative de software Open Source, din care o companie poate sa aleaga ce i se potriveste cel mai bine. Aplix instaleaza si configureaza totul pentru a functiona impecabil si ofera servicii de administrare si consultanta. Ce castiga clientul? Timp si bani.

Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a adus cu sine obligatia de a aplica aceleasi reguli ca si celelalte state membre, implicit necesitatea armonizarii legislative. Aurora Radulescu, Purtator de cuvant al Directiei Generale a Finantelor Publice Brasov, a vorbit despre schimbarile majore inregistrate in legislatia fiscala o data cu intrarea Romaniei in UE, dar si despre alte noutati, cum ar fi: Brasovul este unul dintre centrele pilot pentru depunerea online a declaratiilor fiscale, certificatele digitale pot fi solicitate si prin internet, iar contractele intre persoanele juridice romane si persoanele juridice/fizice straine nerezidente trebuie inregistrate in termen de 15 zile de la data incheierii (Ordinul 1415/2007).

In intervalul 2007-2013, Uniunea Europeana va aloca 558 milioane euro pentru domeniul IT&C. Mihaela Apostol, Consilier Asistent in cadrul Organismului Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologia Informatiei, a vorbit despre modalitatile de accesare a acestor fonduri si despre criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca solicitantii. Cateva tipuri de proiecte eligibile sunt implementarea sau extinderea sistemelor ERP, a sistemelor pentru relatii cu clientii (CRM), implementarea de solutii software pentru design si/sau productie, precum si a altor aplicatii electronice pentru managementul afacerii.

In finalul conferintei, Marius Netedu, Consilier in cadrul Oficiului Teritorial pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie Brasov a prezentat criteriile de eligibilitate ale solicitantilor care doresc sa acceseze finantari in cadrul Programului Operational Sectorial „Cresterea competitivitatii economice”, Axa prioritara I „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient”. Un aspect foarte important de retinut este acela ca solicitantul trebuie in primul rand sa demonstreze capacitatea operationala si financiara de sustinere a proiectului pentru care doreste sa obtina finantarea.

SolePAD este programul de conferinte unde firmele pot afla cum si cu ce pot realiza cele doua imperative ale managementului modern: folosirea sistemelor informatice si eficientizarea cheltuielilor. Management modern si eficient inseamna viteza de reactie la miscarile pietei si cerintele clientilor, respectiv control eficient al costurilor.

SolePAD Brasov a fost promovat cu sprijinul partenerilor media: Finantare.ro, Monitorul Expres, Zile si Nopti, Buna ziua, Brasov!, iubescbrasovul.ro, PRwave si a publicatiilor Agora Media: eWeek, PC Magazine, Channel Partner, Agora News, Sintetic si Net Report.

Urmatoarea conferinta SolePAD va avea loc vineri, 23 noiembrie, la Cluj-Napoca, in sala Madrigal a Hotelului Belvedere. Programul evenimentului este disponibil pe www.solepad.ro.

Pentru mai multe detalii:

Agora Media

Telefon: 021/3309282

E-mail: [email protected]

Sursa: Redactie Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *