Atragerea de fonduri structurale constituie un mijloc de crestere a competitivitatii pietei

Romania poate reusi pe piata Uniunii Europene in masura in care incurajeaza folosirea celor mai noi tehnologii informatice, a declarat secretarul de stat pentru Tehnologia Informatiei, Zoltan Somodi in cadrul Zilelor Biz.

„Atragerea de fonduri structurale constituie un mijloc de crestere a competitivitatii pietei, a debirocratizarii si imbunatatirii vietii cetateanului, stimuland dezvoltarea sectorului de bunuri si servicii dar si a unui e-business dinamic”, a mai spus reprezentantul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI).

In cadrul celei de-a patra zi a Zilelor Biz, s-au prezentat cele mai noi solutii de business intelligence, solutii de securitate, e-commerce si solutii de comunicatii integrate pentru afaceri. La show-ul de afaceri Zilele Biz – Inovatie si Tendinte in Tehnologie, au participat reprezentanti ai MCTI, ai Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, specialisti in IT si telecomunicatii, antreprenori si oameni de afaceri.

Secretarul de stat Zoltan Somodi a anuntat ca vor fi lansate, in curand, primele doua apeluri pentru proiecte din domeniul e-economiei si pentru sustinerea solutiilor de comert electronic. Aceste prime lansari de apeluri vor fi urmate de cereri in domeniul infrastructurii de baza si al broadband-ului, proiectele urmand sa beneficieze de finantari din fonduri europene in proportie de 65%.

„Ianuarie 2007 a adus schimbari majore in economia romaneasca, accelerand ritmul investitiilor straine in Romania, ceea ce a generat si o cerere mai mare de tehnologie moderna din partea celor care doresc depasirea deficitului de infrastructura existent. Autoritatile publice si firmele private trebuie sa se concentreze pe dezvoltarea retelelor de comunicatii la nivel urban si mai ales rural. Infrastructura de comunicatii a acestor zone trebuie imbunatatita astfel incat sa permita accesul facil la informatie”, a adaugat Zoltan Somodi.

La cea de-a sasea editie a Zilelor Biz au participat companii din Ungaria, Polonia, Grecia, Cehia, Ucraina, Serbia, Bulgaria, Rusia si Turcia. Ca generator de resurse si oportunitati de parteneriate de afaceri, trade show-ul de afaceri Zilele Biz a reprezentat locul de intalnire a peste 5.000 de participanti, profesionisti din administratia centrala si din cele mai importante sectoare economice – finante, comert, IT&C, distributie, productie, constructii, publicitate si media.

Sursa: Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *