Doua cartiere din municipiul Adjud sunt modernizate cu fonduri europene

Zona veche a municipiului Adjud, Copacesti – Costache Negri – Campului si blocurile din zona Siret-Siretel au o retea de utilitati si infrastructura modernizata cu ajutorul banilor Uniunii Europene.

Prin doua proiecte Phare realizate de Primaria Adjud s-au asigurat retele de apa, canalizare si sosele noi. Valoarea lucrarilor a fost de aproximativ 1,4 milioane de euro. Modernizarea infrastructurii din Adjud a fost realizata prin doua proiecte finantate din bani europeni. La sfarsitul anului 2002, autoritatile din Adjud au depus cereri pentru obtinerea de fonduri prin Programul Phare 2001 – Coeziune Economica si sociala – Schema de finantare nerambursabila pentru proiecte de infrastructura mica.

Valoarea proiectului de modernizare a acestei zone s-a ridicat la peste 539 mii euro din care 434 mii euro reprezinta contributia financiara a Uniunii Europene. Din acesti bani s-a realizat reabilitarea si modernizarea retelelor de apa, canalizare, asfaltarea strazilor, realizarea trotuarelor, a bordurilor, amenajarea spatiilor verzi.

A doua zona care s-a schimbat la fata cu ajutorul banilor Uniunii Europene este cea delimitata de strazile Siret, Aleea Teiului, Tudor Vladimirescu, Ion Roata. Aici sunt 3500 de persoane, fiind zona cu cea mai mare densitate a locuitorilor la nivelul intregului municipiu. Pana anul trecut, cand au inceput lucrarile finantate prin programul Phare, strazile din aceasta zona erau deformate de gropi si de crapaturile aparute in carosabil din cauza infiltrarii apei , a defectiunilor in sistemul de canalizare. In zona nu erau locuri de parcare, spatii verzi sau alei de acces la blocuri. Pentru lucrarile de reabilitare a retelelor de canalizare si a cailor de circulatie din zona Siret-Siretel s-au alocat de catre Uniunea Europeana, prin Programul Phare 2001, peste 683 mii de Euro.

Potrivit proiectului Primariei Municipiului Adjud, prin realizarea lucrarilor s-a reusit asigurarea unui debit mediu anual de ape uzate menajere si meteorice preluate de canalizare, eliminarea costurilor pentru vidanjarea subsolurilor inundate, economisirea costurilor cu dezinfectiile suplimentare, imbunatatirea sigurantei traficului, eliminarea costurilor cu combustibilul datorita conditiilor improprii de trafic.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top