Balbe inaintea lansarii banilor europeni

Mult-asteptatul Ghid al solicitantului pentru finantarile adresate microintreprinderilor nu a fost publicat in forma finala. In schimb, exista doua variante de documente intermediare: una, publicata de Ministerul Dezvoltarii (MDLPL) si alta, actualizata, pe care numai doua Agentii de Dezvoltare Regionala au ales sa o publice. Exista diferente importante intre cele doua variante. Consultantii care au studiat documentele au realizat o sinteza a modificarilor.

Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor a publicat inca din toamna o varianta de lucru a „Ghidului solicitantului” pentru sub-componenta 4.3. „Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor”.

Dupa data de 18 ianuarie, intreprinzatorii si firmele de consultanta din tara au observat pe site-ul Agentiei de Dezvoltare Regionala Vest ca a fost publicata o varianta actualizata a acestui document, cu precizarea: „Orice observatii, comentarii sau sugestii pe marginea ghidului pot fi facute pana in data de 24 ianuarie 2008”.

Acelasi document este publicat pe site-ul ADR Nord-Vest, in schimb nu apare la celelalte sase Agentii de Dezvoltare Regionala si nici pe website-ul oficial al MDLPL dedicat Programului Operational Regional.

Reprezentantii MDLPL au precizat ca au transmis ADR acel document dar nu pentru publicare, ci pentru consultare. Acestia au sfatuit intreprinzatorii sa astepte varianta finala a Ghidului – care va fi publicata pe website-ul oficial al Ministerului.

Reprezentantii ADR Vest au motivat decizia de publica a doua „varianta de lucru” a Ghidului prin dorinta de a fi transparenti in comunicare. „In plus, am mentionat clar in anunt ca nu este varianta finala”, a spus Miruna Vitcu, Sef Departament Resurse Umane si Comunicare la ADR Vest.

Modificarile sunt semnificative in varianta actualizata:

1. cresterea valorii finantarii nerambursabile pana la 90% din totalul cheltuielilor eligibile din cadrul unui proiect;

2. modificarea listei codurilor CAEN pentru domeniile de activitate eligibile in cadrul acestui domeniu de interventie.

CAEN-uri retrase:

– toata sectiunea B – Industria extractiva;

– diviziunea 10 – Industria alimentara;

– diviziunea 11 – Fabricarea bauturilor;

– diviziunea 12 – Fabricarea produselor din tutun;

– grupa 451 – Comert cu autovehicule;

– grupa 453 – Comert cu piese si accesorii pentru autovehicule;

– grupa 454 – Comert cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea motocicletelor;

– diviziunea 46 – Comert cu ridicata cu excepta comertului cu autovehicule si motociclete;

– diviziunea 47 – Comert cu amanuntul, cu exceptia autovehiculelor si motocicletelor;

– diviziunea 94 – Activitati asociative diverse;

CAEN-uri incluse:

– 562X Activitati de alimentatie (catering pentru evenimente si alte servicii de alimentatie);

– 69XX Activitati juridice si de contabilitate;

– 70XX Activitati ale directiilor (centralelor), birourilor administrative centralizate; activitati de management si de consultanta in management;

– 71XX Activitati de arhitectura si inginerie; activitati de testari si analiza tehnica;

– 72XX Cercetare-dezvoltare;

– 73XX Publicitate si activitati de studiere a pietei;

– 74XX Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice;

– 75XX Activitati veterinare;

– 78XX Activitati de servicii privind forta de munca;

– 79XX Activitati ale agentiilor turistice si ale tur-operatorilor; alte servicii de rezervare si asistenta turistica;

– 80XX Activitati de investigatii si protectie;

– 81XX Activitati de peisagistica si servicii pentru cladiri;

– 82XX Activitati de secretariat, servicii suport si alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor;

– 90XX Activitati de creatie si interpretare artistica;

– 91XX Activitati ale bibliotecilor, arhivelor, muzeelor si alte activitati culturale (Cu exceptia Clasei 9104 „Activitati ale gradinilor zoologice, botanice si ale rezervatiilor naturale”);

3. limitarea bugetului pe apeluri. Aceasta inseamna ca, din nou, va fi nevoie de „competitie” intre proiecte, pe baza punctajului obtinut in urma evaluarii.

4. excluderea activitatii de achizitii de spatii de productie/ servicii/ constructii de pe lista activitatilor eligibile;

5. excluderea de pe lista documentelor solicitate la dosarul de finantare a analizei cost – beneficiu si studiului de fezabilitate (in cazul proiectelor de investitii).”

Sursa: HotNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *