Promovare de 50 de milioane euro pentru produsele agricole

Producatorii romani isi pot promova produsele agricole cu bani de la Uniunea Europeana. Bugetul anual pentru finantarea masurilor de promovare in UE si in afara acesteia este de circa 50 de milioane de euro, cu 10 milioane de euro mai mult ca anul trecut. Se vor finanta pana la 80% din costuri. Banii pot fi flolositi pentru a promova fructele si legumele, plantele ornamentale, uleiul de seminte sau de masline, lactatele, vinul si produsele ecologice.

Comisia Europeana a cuprins intr-un singur act legislativ prevederile referitoare la promovarea produselor in comunitatea europeana si in afara ei, noul document fiind publicat luna trecuta. Banii pot fi utilizati si pentru participarea producatorilor romani la targurile si expozitiile desfasurate pe piata interna, cat si in statele non-UE.

Pentru ca produsele agricole romanesti sa poata fi promovate in state non-UE, programele ar trebui depuse la Ministerul Agriculturii pana la 31 martie, iar, daca piata vizata este cea europeana, termenul este 30 noiembrie. Finantarea este de pana la 50% din valoarea programelor, iar Ministerul Agriculturii poate finanta de la bugetul de stat maximum 30% din costul efectiv al actiunilor de informare si promovare, restul finantarii fiind suportat de organizatiile profesionale (cel putin 20%).

Ministerul Agriculturii face o selectie preliminara si trimite apoi programele pana cel tarziu la 30 iunie, respectiv la 15 februarie, Comisiei Europene.

Sursa: Jurnalul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *