Campania ACTIV INVESTOR a ajuns la Craiova si Slatina

Templus Advertising Bucuresti, in parteneriat cu Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii liberale – prin Oficiile Teritoriale, a adus oamenilor de afaceri din Dolj si Olt, in martie, evenimentul „Oportunitati de dezvoltare a afacerilor mici si mijlocii”. In cadrul seminariilor au fost adusi la masa dialogului toti factorii implicati in dezvoltarea mediului economic, incepand cu oficialitatile centrale si locale, reprezentanti ai institutiilor ce reglementeaza activitatea segmentului IMM, ai institutiilor financiar-bancare si ai companiilor care dezvolta produse si servicii pentru firmele private, guvernanti si parlamentari. S-au dezbatut teme de interes pentru oamenii de afaceri din aceste zone, intreprinzatorii afland informatii utile despre programele de finantare nerambursabile, despre credite si garantarea acestora, resurse umane, fiscalitate, consultanta pentru accesarea fondurilor structurale, noutati despre proiectele de investitii initiate de oficialitatile din Dolj si Olt si despre parteneriatele public-private.

Fondul Local de Garantare a Creditelor pentru IMM Craiova, partener la ambele evenimente, este filiala FNGCIMM cu cea mai mare acoperire (pe judete), aflata pe primul loc si la numarul de garantii acordate, dupa cum arata oficialii acestei institutii. Fondul acorda scrisori de garantare pentru obtinerea finantarilor rambursabile dar si a celor nerambursabile pentru IMM-urile cu capital majoritar privat, fara restante catre bugetul de stat si care pot dovedi capacitatea de rambursare. FLGCIMM Craiova acorda si finantari directe din fonduri proprii, pentru IMM-urile cu garantii reale. Printre produsele de finantare: Eco Ambient – pentru turism rural, Export + – pentru firmele cu activiatte de export etc.

Dan Corneliu Rusinaru, Director Agentia CEC -Vasile Conta Craiova arata ca noua strategie CEC include modernizarea a aproximativ 80 de unitati mari la nivel national: „Banca are peste 50 de agentii in Dolj, unde reprezentantii firmelor vor putea accesa anul acesta noi produse de crediatre pentru IMM-urile din mediul urban si rural. Pentru liber profesionisti si persoane fizice, CEC ofera toata gama de produse bancare. Creditele BERD pentru firmele din mediul rural sau pentru proiecte de reabilitare energetica (tot ce inseamna eficientizarea consumului de energie). BERD acorda un comision de 15% clientilor, care acopera toate cheltuielile de acordare a creditului (dobanda si alte comisioane), iar clientul nu va da nimic in plus inapoi in afara sumei imprumutate. Noua platforma de ebanking – CEC Online va aduce comisioane cu pana la 30 % mai mici decat la ghiseu”, a reiterat reprezentantul CEC Craiova.

Eleodor Ionescu, Manager de Relatii IMM la BCR Slatina a prezentat mai multe produse pe care banca ce o reprezinta le-a lansat special pentru companii. Printre acestea, pachetul Ideal BCR – Cont curent in lei cu Card de debit atasat (serviciul MultiCash/e-BCR – modulul de plati in lei si cel de extrase conturi), mijloace de gestionare a lichiditatilor si solutii de finantare: „Pachetul este valabil pe un an si poate fi prelungit oricand pe o noua perioada de maximum 1 an. Se pot acorda credite in lei sau valuta. Cel mai atractiv element al pachetului este ca se acorda contra unui bilet la ordin avalizat in favoarea bancii. Alte produs pentru firmele din categoria IMM ar fi creditele pentru finantarea activitatii curente: linia de credit, creditul pentru finantarea stocurilor si cheltuielilor temporare ori sezoniere, credit pentru facilitati de cont si cel pentru descoperit de cont, credit pentru (pre)finantarea exporturilor, facilitatea de credit multivaluta -intr-o singura moneda in baza caruia se pot realiza trageri sub forma unor linii de credit in LEI, EUR si/sau USD, cu posibilitatea de a efectua zilnic utilizari si rambursari multiple”. Eleodor Ionescu a mai prezentat si creditul pentru investitii si cel pentru finantarea proiectelor imobiliare, precum si creditul agricol si cel ipotecar.

TPF Romania – reprezentata la ambele evenimente, ofera de 11 ani consultanta in arhitectura si proiectare, studii de arhitectura, proiectare tehnica generala si detaliata, documentatie pentru obtinerea autorizatiilor, expertize tehnice ingineresti, s.a. Mircea Voinea, Director General, a facut o scurta trecere in revista a activitatii companiei pe care o conduce: „Despre TPF Romania, membru al TPF Group Belgia-Bruxelles, pot sa va spun ca a implementat in Romania mai multe proiecte finantate din fonduri PHARE si BERD, cu o rata de succes foarte mare. Firma are un proiect chiar in zona – Fabrica de uleiuri de la Podari (Dolj), proiect care este extrem de important pentru acest judet. Ce ne diferentiaza pe piata este seriozitatea, profesionalismul echipei si calitatea serviciilor pe care le oferim. De asemenea, tarifele pe care le practicam sunt foarte mici, pentru ca, dorim un parteneriat de durata cu toti clientii nostri”.

Silvia Iordache, Marketing Manager Sincron HR, arata ca „softul de recrutare SincronHR ajuta la gestionarea crizei de forta de munca de pe piata romaneasca. Acesta transforma departamentul de Resurse Umane (HR) intr-unul strategic, aducand ordine si rigoare, control si centralizare a informatiei, o baza de date unica de candidati, istoric al proceselor, istoric al candidatilor, planificarea activitatilor, comunicare automatizata cu acestia (prin email si SMS), calendar comun de activitati pentru toata echipa”. Sincron HR acorda comisioame de pana la 25% prin programul pentru partenerii locali (care au nevoie doar de un laptop pentru prezentarea softului si de bune conexiuni cu firmele din zona). Acestia au exclusivitate de vanzare a softului in regiunea arondata.

Reprezentantii Oficiul Teritorial pentru intreprinderi Mici si Mijlocii Craiova au aratat in cadrul celor 2 seminarii ca „Exista doua scheme de finantare pentru IMM-uri: proiecte mici pana la 250.000 euro si proiecte mari intre 250.001 euro si 1,5 milioane Euro. Pe schema mica proiectele se primesc pana la epuizarea fondurilor, iar pe schema mare se primesc in perioade clar stabilite. Se acorda sprijin financiar in valoare de pana la 250.000 Euro pe proiect in investitii productive si pregatirea pentru competitia pe piata comuna a companiilor mici si mijlocii. Prin POS – Cresterea Competitivitatii Economice se va acorda sprijin financiar cu valoarea cuprinsa intre 250.001 si 1.500.000 Euro – pentru investitii in IMM si sprijin pentru cresterea competitivitatii IMM-urilor prin servicii de consultanta. Dosarul de finanatare trebuie verificat foarte atent inainte de depunere, pentru a corespunde exact cerintelor UE”, a declarat Radu Mirea, director executiv OTIMMC Craiova. Au fost lansate deja programele operationale sectoriale pentru Cercetare, IT&C si IMM-uri, urmand ca la inceputul lunii aprilie sa apara ghidurile finale de aplicare pentru aceste programe.

Magda Lungu, Agent Dezvoltare ADR Sud-Vest a prezentat (la ambele evenimente) domeniul de interventie 4.3 -Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor din Axa prioritara 4 – Sprijinirea dezvoltarii mediului de afaceri regional si local: „Crearea, imbunatatirea si modernizarea structurilor de sprijinire a afacerilor au ca scop atragerea investitiilor, revigorarea si dezvoltarea economiilor locale si regionale. Se pot depune proiecte cu valoare intre 20.000 si 500.000 de Euro, pe aproape toate sectiunile CAEN, cu o contributie minima de 30% din partea solicitantului, din valoarea eligibila a proiectului. Solicitantii trebuie sa ia in calcul ca, pe langa aceasta cota de cofinantare, trebuie sa acopere si cheltuielile neeligibile. Conditia eliminatorie este ca proiectul sa se desfasoare in mediul urban si nu in mediul rural.”

Reprezentantii Centrului Regional de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit 4 S-V Oltenia au prezentat masura 121, referitoare la modernizarea exploatarilor agricole, cu accent pe exploatatiile din sectorul vegetal si pe sectorul de crestere a animalelor. S-au prezentat activitatile eligibile in cadrul proiectelor, dar si costurile neeligibile care trebuie acoperite de oamenii de afaceri din fonduri proprii sau din credite bancare. si aici sunt criteriile de selectie stricte. „La Masura 123 – Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere prin imbunatatirea performantei generale a intreprinderilor se poate obtine finantare de 50% pentru IMM si 25% pentru intreprinderile mari. Pe masura 322 se poate acoperi din fonduri nerambursabile pana la 100% din proiectele negeneratoare de profit. intreprinderile fara istoric – start up – se sustin prin programul „Plata in avans 20%”, adica, se poate da la initierea proiectului o suma egala cu 20% din cheltuielile eligibile,” dupa cum afirma reprezentantii Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit.

De la reprezentanti Directiilor Generale Finante Publice am aflat ca impozitul pe venit la microintreprinderi este de 2,5, incepand din ianuarie 2008 si va fi de 3%, din ianuarie 2009. Elena Gherghina, Dir. Exec. Directia Generala a Finantelor Publice Slatina considera IMM-urile ca pe niste parteneri. „Politica fiscala s-a relaxat, fapt care se vede cel mai bine in cresterea afacerilor.” Din septembrie 2007 este posibila atat declararea cat si plata online a taxelor si impozitelor, ceea ce a dus la eliminarea asteptarii la ghisee. De curand s-au introdus plata prin card bancar si plata in cont unic pentru toti contribuabilii, reducandu-se astfel numarul de operatiuni, deci si comisioanele platite la banci. S-a redus si timpul pentru rambursarea TVA la maxim 45 de zile iar cazierul fiscal se emite mai repede cu numai 20 de RON, fata de 100 de RON, cat costa inainte. S-au inasprit insa masurile de sanctionare a faptelor de indisciplina fiscala.”

Seminariile „Oportunitati de dezvoltare a afacerilor mici si mijlocii” fac parte din campania „Activ Investor”, initiata in urma cu trei ani de Templus Advertising. Acesta cuprinde peste 60 de evenimente de business, desfasurate deja in toata tara. in cadrul acestor manifestari se dezbate problematica mediului economic autohton si a cadrului legislativ ce reglementeaza acest domeniu, se discuta probleme legate de segmentul IMM, de domeniul financiar-bancar si IT&C si sunt prezentate solutii si oportunitati pentru dezvoltarea economiei romanesti actuale.

La seminariile Templus au participat, pe langa oficialitati locale si centrale si ziaristi, peste 9000 de oameni de afaceri, care au aflat informatii utile despre posibilitatile pe care le au de a-si dezvolta afacerile in zonele unde isi desfasoara activitatea. Evenimentele se incheie cu o Tombola, in cadrul careia, intreprinzatorii primesc cadouri din partea sponsorilor si partenerilor evenimentului.

Parteneri: CEC, BCR, BRD, Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM, Senior Interactive, SincronHR, TPF Romania, Oriflame, Cramele Recas, Oriflame.

Parteneri media: Finantare.ro, Plandeafacere.ro, Managementul-Proiectelor.ro, Smart Financial.ro, BanisiAfaceri.ro, ComunicateMedia.ro, ComunicateDePresa.ro, ClubAfaceri.ro, GhiseulBancar.ro., Romania Libera, Gazeta de Sud, Radio Sud, TV S Craiova, Zile si Nopti, Gazeta Oltului, Radio Galaxy, si media locala.

Pentru mai multe detalii accesati www.templus.ro

Sursa: Redactie Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *