Patru proiecte ale CJ Sibiu vor primi finantare Phare

Patru din cele sase proiecte ale Consiliului Judetean Sibiu au fost aprobate pentru finantare cu fonduri Phare, a anuntat presedintele Consiliului, Martin Bottesch.

Primul proiect aprobat se numeste „Siguranta in munti”. Prin acest proiect, Serviciul Salvamont va fi dotat cu o masina de teren 4 x 4, cu un ATV – QUAD si cu echipamente specifice de salvare in munte. De asemenea, proiectul include organizarea unui curs pentru angajatii Salvamont in domeniul tehnicilor de salvare in munte. Costul total al proiectului este de 111.825 euro din care s-a solicitat suma de 98.625 euro din programul Phare, contributia proprie a CJ fiind de 13.200 de euro. Licitatia pentru achizitionarea masinilor pentru Serviciul Salvamont va avea loc vineri, 25 aprilie, dupa ce in 14 aprilie nu s-a prezentat nici un ofertant.
Termenul de finalizare al proiectului este luna noiembrie 2008.

Al doilea proiect aprobat se intituleaza „Punct medical Salvamont in statiunea Paltinis”. Valoarea proiectului este de 45.265 euro, iar suma Phare solicitata este de 35.226 euro, contributia proprie a CJ fiind de 10.000 RON. In cadrul proiectului se va achizitiona un punct Salvamont de prim ajutor (un chiosc metalic izoterm), dotat cu echipamente medicale in vederea acordarii asistentei medicale. Acest chiosc este in curs de achizitie. De asemenea, proiectul prevede si instruirea personalului specializat din cadrul Serviciului Public Salvamont in domeniul acordarii primului ajutor victimelor accidentelor montane. Finalizarea implementarii proiectului este prevazuta in luna septembrie 2008.

Un al treilea proiect al Consiliului Judetean Sibiu, aprobat spre finantare Phare, se refera la „eficientizarea activitatii de evidenta a persoanelor la nivelul judetului Sibiu „. Proiectul este in valoarea de 91.430 euro, suma solicitata fiind de 75.030 de euro, iar restul de 16.400 de euro va fi contributia proprie a CJ. In urma implementarii acestui proiect, Directia Judeteana de Evidenta a Persoanelor Sibiu va beneficia de o retea de comunicatii, de 2 servere, de 14 calculatoare pentru birourile de evidenta din judet, un laptop si de un autoturism. In acest fel intretinerea si operarea datelor de la nivelul localitatilor va fi mult mai sigura. Licitatia a avut loc pe 15 aprilie iar termenul de finalizare a proiectului este in luna ianuarie 2009.

Proiectul „Management informational eficient la nivelul judetului Sibiu ” este in valoare de 65.780 euro, din care suma solicitata este de 46.540 euro iar contributia proprie de 19.240 euro. Prin derularea acestui proiect se va realiza un portal al Consiliului Judetean Sibiu ce va oferi o bogata baza de date despre judetul Sibiu: informatii despre populatie, invatamant, sanatate, agricultura, infrastructura, cultura, turism, institutii publice, societati comerciale, oferte de terenuri, cadiri sau afaceri, drumuri, cai ferate (mersul trenurilor), aeroport (program de zbor), proiecte de investitii. Proiectul este prevazut a fi finalizat in 30 noiembrie 2008, iar site-ul va putea deveni functional la sfarsitul lunii iunie 2008, urmand sa se completeze baza de date.

Au mai fost aprobate pentru finantare alte trei proiecte in care Consiliul Judetean Sibiu este partener. Proiectul „Viata are prioritate ” a fost solicitat de catre Consiliul Local Saliste. Prin implementarea lui se va achizitiona o autospeciala de descarcerare. Valoarea proiectului este de 117.100 euro, din care suma solicitata de 105.260 euro iar contributia CJ de 8.640 euro. Proiectul „Eficientizarea Serviciului de Voluntariat pentru Situatii de Urgenta Ocna Sibiului” presupune achizitionarea unei autospeciale de stingere incendii, echipamente si dispozitive specifice. Valoarea proiectului este de 98.834 euro, suma solicitata de 88.434 euro, iar contributia CJS de 10.400 euro.
Ultimul proiect in care CJ Sibiu este partener este „Eficientizarea Serviciului de Voluntariat pentru Situatii de Urgenta Arpasu de Jos „, proiect prin care, la fel, se va achizitiona o autospeciala de stingere incendii.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *