Moldova si Bucovina – Conferinta regionala Achizitii Publice

GLOBAL SERVICES GROUP SRL, prin departamentul PROFINN Evenimente Speciale, in parteneriat cu Federatia Autoritatilor Locale din Romania, Asociatia Municipiilor din Romania si Asociatia Comunelor din Romania, va invita sa participati la sesiunile regionale ale seriei de evenimente „TENDER ACT”, cu tema Achizitiilor Publice.

Evenimentele, organizate cate unul pentru fiecare regiune istorica, sunt urmarea feed-back-ului colectat de la participantii la atelierele de lucru PROFINN pe parcursul anului 2007.

Pentru Moldova si Bucovina, atelierul de lucru TEDER ACT se va organiza in 22-23 Mai 2008 la Piatra Neamt, Hotel Central. Termenul limita de inregistrare este 16.05.2008.

Sunt invitati sa participe la atelierele de lucru factorii politici si de decizie din cadrul administratiei publice romanesti centrale si locale – Presedinti si Vice Presedinti ai Consiliilor Judetene, Primari, Vice Primari, Secretari, Directori Economici, Consilieri si Experti de Integrare Europeana, Specialisti in achizitii din Municipii, Orase si Comune, Consultanti, reprezentanti ai organizatiilor sectorului public si privat, ai agentiilor si institutiilor guvernamentale si neguvernamentale si reprezentantii mass media.

De asemenea, este de apreciat prezenta personalului direct implicat in pregatirea si implementarea procedurilor de achizitie publica cerute de proiectele de investitii, din cadrul organizatiilor amintite anterior, in vederea asigurarii transferului de cunostinte atat la nivel politic-decizional cat si catre nivelul tehnic si operational.

Agenda atelierului de lucru cuprinde:

PANELUL 1 – Sistemul achizitiilor publice din RomaniaLegislatia aplicabila domeniului achizitiilor publice din Romania:

  • Legislatia nationala, cea europeana si legislatia complementara;

  • Intelegerea procesului achizitiilor publice: principiile de baza, reguli de estimare a valorii;
  • Contractelor, alegerea procedurii, elaborarea programului anual;
  • Publicitatea si posibilitati de reducere a termenelor;
  • Tipuri de contracte si autoritati contractante;
  • Etica procedurior de achizitii publice: reguli de comunicare, de evitare a conflictelor de interese, de participare la proceduri.

Discutii intre participanti, experti, consilieri si consultanti cu privire la intocmirea unei documentatii corecte de atribuire a contractelor publice:

  • Proceduri de atribuire off line – clasificare si exemple;

  • Sisteme speciale de atribuire a contractelor de achizitie publica;
  • Utilizarea sistemului electronic de achizitii publice: inregistrarea, publicitatea, procedurile de atribuire prin mijloace electronice, licitatia electronica, catalogul electronic;
  • Riscurile si caile de evitare/diminuare a acestora;
  • Utilizarea sistemului electronic de achizitii pubice (DEMO).

PANELUL 2 – Rolul achizitiilor publice de servicii, lucrari si bunuri in contractele cu finantare Europeana:

  • Planificarea activitatilor, bugetului si determinarea realista a duratei activitatilor de proiect in contextul legislatiei privind achizitiile publice;

  • Elaborarea documentatiei de atribuire: reguli de clarificare si selectie, organizarea vizitelor in teren, criterii de atribuire, caietul de sarcini, fisa de date a achizitiei, propunerea de contract;
  • Procedura depunerii si evaluarii ofertelor si atribuirea contractului: oferta, atributiile comisiei de evaluare, stabilirea ofertei castigatoare, incheierea contractului;
  • Proceduri ulterioare incheierii contractului: anularea procedurilor (exemple), intocmirea dosarului de achizitie, primirea si solutionarea contestatiilor, contraventii.

PANELUL 3 – Exemple de buna practica in achizitii publice

  • Prezentarea unor mostre de caiete de sarcini si documentatii de atribuire pe activitati relevante din cadrul proiectelor (servicii financiare si de supervizare lucrari, lucrari de constructii-montaj, achizitie de echipamente, etc);

  • Dezvoltarea comunicarii institutionale – interfata intre ofertanti si autoritatea contractanta;
  • Asumarea managementul procedurilor si monitorizarea responsabilitatilor;
  • Identificarea riscurilor si a cailor de diminuare a acestora;
  • Frauda/coruptie in achizitii publice.

PANELUL 4 – Aspecte financiare si institutionale ale implementarii procedurilor de achizitie publica:

  • Etape dupa evaluare si selectie: contractarea, implementarea, raportarea, operarea;

  • Fluxurile de plati, mecanismele si regulile financiare in noul cadru de reglementare;
  • Exemple de buna practica din tarile UE.

Detalii referitore la inscriere pot fi gasite la www.profinn.ro sau la secretariatul evenimentului: 021/348.35.40; 021/348.56.42.

Partener: Consilier Construct

Partener Media Local: Impartial Galati

Parteneri Media: Romania Libera; Bursa, Curierul National, Euractiv, PRwave, Finantare.ro, Smart Financial, Ghiseul Bancar, Ziare.ro, NewsIn, ClubAfaceri.ro, Newschannel.ro, ComunicateMedia.ro, Netclip.

Global Services Group este o companie cu capital integral romanesc specializata in consultanta de afaceri si management, promovare si marketing.

Global Services Group este membru RONAT, Reteaua de Formare in Administratia Publica din Romania.

Global Services Group este singura organizatie din sectorul privat implicata in activitati de informare, constientizare si formare la nivelul autoritatilor publice din Romania cu sistemul de management a calitatii acreditat ISO 9001.

Sursa: Redactie Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top