Parteneriatul intre Centrul regional Europe Direct si mass-media, exemplu de buna practica

Centrul regional Europe Direct pentru Transilvania de Nord a identificat mass-media ca fiind unul din principalele sale grupuri tinta, cu nevoi de informare specifice referitoare la: activitatile retelei EUROPE DIRECT, surse de informare, transparenta fondurilor alocate de UE Romaniei, implicarea organismelor intermediare din Regiunea Nord-Vest in implementarea acestor fonduri europene, informatii generale despre UE, Romania in UE, Costuri si beneficii ale integarii, Cetatenie europeana.

Promovarea dreptului de informare si a educarii mass-media in sensul abordarii subiectelor europene din perspectiva domestica, in cadrul rubricilor gen „Stiri interne” si nu „Stiri externe”, sunt doua dintre cele mai importante obiective ale Centrului regional Europe Direct.

Metoda prin care Centrul regional Europe Direct reuseste sa implice mass-media in activitatile sale este una relativ la indemana si foarte eficienta: semnarea de parteneriate media pentru activitati punctuale (ex: dezbateri pe teme europene cu invitati importanti). In plus, exponentii mass-media (redactori sefi, directori, reprezentanti ai Asociatiei Profesionistilor in Presa Cluj) sunt invitati sa indeplineasca roluri active – de exemplu moderatori sau co-organizatori.

Un exemplu de buna practica in acest sens – considerat ca atare de coordonatorul retelei romanesti Europe Direct, D-na Doina Serban (din cadrul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania), sunt parteneriatele media incheiate de Centrul regional Europe Direct pentru Transilvania de Nord cu TVR Cluj si Radio Cluj. Cele doua parteneriate au fost incheiate cu scopul sustinerii campaniei regionale „Regiunea Nord-Vest (Transilvania de Nord) este in Europa! Informeaza-te!” destinata mediului universitar, preuniversitar, administratiilor publice locale si mediului de afaceri.

Campania regionala „Regiunea Nord-Vest (Transilvania de Nord) este in Europa! Informeaza-te!” s-a desfasurat in perioada 14 aprilie – 23 mai 2008 si a avut trei componente:

1) concursul de eseuri „Europa direct la tine acasa. Valori romanesti, regionale in context european si valori europene in context romanesc, regional” (14 aprilie-2 mai 08), grup tinta: 2 licee si 2 facultati din Cluj (aproximativ 140 de elevi si studenti)

2) dezbaterea publica „9 mai 2008: Viziunea Transilvania de Nord-UE” – 10 personalitati au dezbatut pe domeniile Inovare si Educatie , grup tinta: personalitati ale regiunii din mediul universitar si cel de busines; elevi si studenti, mass-media (aproximativ 100 de participanti)

3) turneu pentru promovarea dezbaterilor si a Centrului regional Europe Direct in cinci judete ale regiunii: 15 mai – Camera de Comert Zalau; 16 ma i- Consiliul Judetean Satu Mare; 21 mai – Primaria Oradea; 22 mai – Prefectura Maramures; 23 mai – Consiliul Judetean Bistrita – grup tinta administratiile publice locale si sectorul busines (aproximativ 125 de participanti).

Partenerii nostri au fost: TVR Cluj si Radio Cluj – parteneri principali, Asociatia Profesionistilor in Presa Cluj (APPC), Primaria Cluj-Napoca, Inspectoratul Scolar Judetean Cluj, Universitatea Babes-Bolyai, Liceul teoretic „Avram Iancu”, Colegiul national „Emil Racovita”, Facultatea de Stiinte Politice si Administrative, Facultatea de Studii Europene.

Instrumentele de comunicare utilizate pentru aceasta campanie au inclus: parteneriatele media cu TVR Cluj si Radio Cluj; gentleman agreements cu APPC, UBB, ISJ, Primaria Cluj; promovare pe europedirect.nord-vest.ro; promovare in revista oficiala a organizatiei gazda „InfoREGIO” si in newsletter-ul lunar „InfoREGIO UPDATE”; tiparirea de cartoline si de afise dedicate; realizarea unui roll-up dedicat (cu 3 fete de schimb); remiterea de comunicate de presa; chestionar evaluare ( pentru dezbaterea 9 mai); intalniri face to face cu publicul tinta.

Realizarile cu care ne mandrim sunt: cca 100 de participanti la dezbaterea publica; 30 de eseuri inscrise in concurs si 8 elevi castigatori; 2 spoturi RADIO difuzate gratuit de 34 de ori (17aprilie-9mai) pe programul Radio Cluj; 1 spot TV difuzat gratuit intre 3-8 mai inclusiv, de 2 ori/zi (dimineata intre 07.00 – 08.15 pe programul matinal local si dupa-amiaza intre 16.30 – 18.30 pe programul regional al TVR Cluj); 5 aparitii pe europedirect.nord-vest.ro; 1 numar special al „InfoREGIO”, dedicat campaniei si Centrului regional ED; 2.000 de cartoline si 500 de afise tiparite si distribuite; realizarea unui roll-up dedicat (cu 3 fete de schimb); 3 comunicate de presa remise (14 aprilie, 9 mai si 20 mai); 1 chestionar evaluare (dezbaterea 9 mai); 5 intalniri face to face cu publicul tinta – aproximativ 125 de participanti.

In perioada iunie-decembrie 2008, Centrul regional Europe Direct pentru Transilvania de Nord va intreprinde urmatoarele actiuni vizavi de relatia cu mass-media: difuzarea unui mix de media (spatiu de emisie radio si print) pentru promovarea Centrului; promovarea celei de-a doua campanii regionale de informare „Esti cetatean european! Citeste ca sa fii informat!” destinata 12 universitati din regiune si 421 biblioteci publice din municipii, orase si comune; organizarea de conferinte de presa; remiterea de comunicate, informari, precizari, raspunsuri la intrebari.

Sursa: Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Vest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *