Fondurile europene pentru construirea Canalului Dunare-Bucuresti

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a evaluat joi, 26 iunie a.c. impreuna cu secretarul de stat Antonel Tanase, intr-o deplasare pe raza comunei 1 Decembrie, stadiul lucrarilor la obiectivul de investitii Canalul Dunare-Bucuresti. El a declarat cu aceasta ocazie ca e un pacat faptul ca proiectul a fost lasat de izbeliste timp de 18 ani, cata vreme canalul poate fi o oportunitate fantastica atat pentru Bucuresti, cat si pentru zona adiacenta.

Proiectul a fost in cele din urma preluat de la Ministerul Mediului de catre Ministerul Transporturilor, a adaugat ministrul care a aratat ca va face demersuri de rectificare bugetara pentru a demara Studiul de Fezabilitate chiar din acest an. Contractul de derulare al lucrarilor ar putea fi astfel semnat la finele anului 2009.

Exista trei variante de finantare in vederea finalizarii Canalului Dunare-Bucuresti: bugetara, prin fonduri europene de dezvoltare (POS-T) sau prin concesiune. Valoarea investitiei este de 450 milioane de euro, iar perioada de amortizare este de aproximativ 14 ani. Canalul va asigura transportul de marfuri in ambele sensuri, producerea de energie electrica prin patru microhidrocentrale si apa pentru irigatii. In plus, zonele adiacente vor putea fi inchiriate pentru constructii si utilitati.

Canalul Dunare – Bucuresti a fost construit in proportie de 70 la suta pana in 1990 dar a fost parasit ulterior, ceea ce a dus si la distrugerea si insusirea unei parti din materialele utilizate. El ar permite legarea Bucurestiului de Coridorul Pan-European de transport numarul sapte. Proiectul va face posibila scoaterea de sub efectul indundatiilor a circa 30.000 de hectare terenuri agricole si 11 localitati, va asigura apa necesara pentru irigarea a peste 150.000 de hectare de teren arabil si pentru alimentarea cu apa a localitatilor limitrofe si producerea a circa 58 de Gwh de energie electrica pe an. Proiectul prevede existenta a doua cai navigabile pe raurile Arges si Dambovita precum si trei porturi: 1 Decembrie pe Arges, Glina pe Dambovita si portul Oltenita.

Sursa: Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *