7,8 de milioane de euro fara licitatie pentru imbunatatirea imaginii Romaniei

Guvernul Romaniei plateste aproape 28 de milioane de lei (circa 7,8 milioane euro) companiilor Saatchi & Saatchi si Playteam pentru a desfasura in Spania, respectiv Italia, campania de comunicare „Romani in Europa”.

Pentru desemnarea celor doua agentii a fost folosita procedura dialogului competitiv, demarata in martie. Dialogul competitiv este una dintre modalitatile legale prin care procedura achizitiilor publice prin licitatie poate fi ocolita.

Campania „Romani in Europa” urmareste sa ofere informatii alternative la „discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana in Italia si Spania, precum si sa asigure o reflectare coerenta si corecta a realitatilor romanesti in spatiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv in situatii de criza mediatica”.

Pentru contractele destinate celor doua loturi ale campaniei, Italia, respectiv Spania, s-au inscris sase companii specializate in domeniul comunicarii. Dintre acestea, patru au trecut de preselectie – Ars Advertising si Media Direction, International Strategic Communication – Hill & Knowlton, Playteam si Saatchi & Saatchi.
Ultimele doua au fost declarate castigatoare in urma evaluarii tehnico-financiare. Oferta Playteam pentru lotul Italia are o valoare de 15.503.305 lei fara TVA, in timp ce oferta Saatchi&Saatchi pentru lotul Spania are o valoare de 12.168.077,13 lei fara TVA.

Contractele vor fi semnate in a doua jumatate a acestei luni, implementarea actiunilor de comunicare urmand sa inceapa imediat dupa aceea.

In Italia si Spania vor fi realizate doua campanii publicitare disticte care au drept scop imbunatatirea perceptiei romanilor din cele doua tari.

In Spania, campania de imagine se va baza pe spoturi televizate in care vor fi prezentate povestile de succes ale romanilor. Atat in Spania, cat si in Italia vor fi organizate evenimente specifice comunitatii romane. In Spania, campania va cuprinde si o componenta destinata romanilor.

In ambele tari, la finele acestui an va fi realizat un sondaj prin care va fi evaluat impactul acestei campanii.

Sursa: Euractiv

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *