400 de milioane de euro pentru Autostrazii Brasov-Bors in 2008

Premierul Calin Popescu-Tariceanu a declarat ca sumele care vor fi alocate in acest an pentru Autostrada Brasov-Bors „vor depasi 400-450 de milioane de euro”.

Potrivit primului-ministru, pana acum au fost platiti 238 de milioane de euro, dar mai exista sume suplimentare alocate Ministerului Transporturilor, care vor fi platite pe masura realizarii si acceptarii lucrarilor.”Fata de alocarile bugetare initiale pentru Autostrada Transilvania, am majorat substantial, la rectificarea bugetara din luna iunie, alocarile pentru acest obiectiv de infrastructura.

O sa discutam cu responsabilii Ministerului Transporturilor si cu constructorul, Bechtel, pentru a vedea, fata de graficul de lucrari existent, care este capacitatea de lucru in continuare si daca exista necesitatea unei realocari suplimentare pana la finele acestui an, astfel incat sa existe posibilitatea punerii in functiune a unui tronson care sa ajute traficul din zona oraselor Cluj-Turda”, a afirmat seful Executivului.

Premierul a evitat sa se pronunte in privinta costurilor totale ale Autostrazii Transilvania, aratand insa ca „studiul de fezabilitate s-a bazat pe o solutie, care ulterior s-a schimbat”, fapt care va duce la cresterea costurilor.Initial, costurile totale ale autostrazii Transilvania au fost estimate la 2,2 miliarde de euro. Presedintele CNS Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, apreciaza ca pretul Autostrazii Brasov-Bors ar putea sa ajunga chiar la 6-6,5 miliarde de euro.

Prim-ministrul Calin Popescu-Tariceanu a evaluat, joi, stadiul lucrarilor la Autostrada Transilvania, prilej cu care s-a deplasat in zona localitatii clujene Ciurila, in apropiere de Turda. El s-a aratat multumit de stadiul lucrarilor pe tronsonul pe care l-a vizitat si si-a exprimat speranta ca, in acest an, sa fie dati in folosinta primii kilometri ai autostrazii. Calin Popescu-Tariceanu a declarat, dupa primii pasi pe care i-a facut pe asfaltul Autostrazii Transilvania, ca asteapta ca Ministerul Transporturilor sa se implice mai mult in problemele care tin de proiectul autostrazii, pentru ca lucrarile de executie sa se poata derula cat mai repede.

Sursa: Realitatea Romaneasca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *