ONG-urile lupta din greu pentru fiecare banut

ONG, proiecte europene, legea sponsorizarii

Patronii romani scot greu banii din buzunar, nu au cultura sponsorizarii si donatiilor, iar legea sponsorizarii nu ii ajuta sa isi dezvolte aceasta calitate. Ceva mai generoase sunt companiile multinationale.

Tsunami in Asia, efecte la Oradea

Adriana du Plessis, directorul Fundatiei „Casa Minunata”, spune ca sponsorizarile s-au redus brusc odata cu tsunami-ul din Asia si integrarea Romaniei in UE. „Daca in primii zece ani dupa Revolutie era suficient sa trimiti cateva scrisori si poze si veneau banii, acum este mult mai dificil. Sponsorii straini vor sa ajute tari mai sarace, iar in Romania ei vad case si masini mai luxoase decat ale lor”, spune du Plessis.

Pentru a obtine fonduri pentru continuarea activitatii, fundatia scrie proiecte pe care le depune la organisme europene, ministere si autoritati locale.

„Din fericire si romanii incep sa se schimbe. Periodic vin cateva persoane fizice care ne fac donatii, sume mici de bani, jucarii, hainute. Sunt si cateva firme care ne-au ajutat foarte mult prin alimentele sau banii donati”, declara Adriana du Plessis. Claudia Torje, director executiv al Societatii de Scleroza Multipla din Romania, spune ca, in ultimii ani, organizatia a beneficiat de ajutorul unor companii farmaceutice care au medicamente pentru aceasta maladie.

„In ultimii trei ani, depunem cel putin doua proiecte pe an pentru fonduri europene. Unele sunt aprobate. Anul trecut am castigat finantare pentru un proiect agreat de Ministerul Muncii. Din campania 2% inca nu am strans sume mari. O alta modalitate de finantare este un concert de caritate pe care il organizam in parteneriat cu cativa muzicieni germani”, spune Claudia Torje.

Nici organizatiile culturale nu stau mai bine. Florin Estefan, presedintele Varadinum Opera Center, spune ca fara ajutorul Consiliului Judetean nu ar fi reusit sa realizeze spectacolele cu opera Boema de Puccini la Oradea. „Oricat am incercat, nu am reusit sa obtinem finantare de la companii mari. Le si inteleg. Legea sponsorizarii nu stimuleaza sponsorizarea. La asta se adauga mentalitatea romanilor, care inca nu stiu sa dea. Au fost si cateva firme care mi-au spus ca sponsorizeaza proiecte sociale, nu culturale”, afirma Estefan.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top