Functionarii care lucreaza cu fonduri UE vor fi remunerati in functie de performante

fonduri europene, proiecte, performante

„Tot personalul administratiei romanesti care este implicat direct in acest proces de atragere a fondurilor europene va fi salarizat in conformitate cu performantele individuale. Cei aproape 20.000 de oameni care lucreaza in acest domeniu au avut grad de absorbtie zero euro in 2007, zero euro in 2008 si au primit bine mersi si salarii si sporul de 70%. Incepand cu bugetul din 2009 vrem sa stabilim foarte clar ca cei care isi fac treaba si banii ajung la beneficiar, fie ca este taran, fie ca este firma care depune proiect, isi va primi si salariul si sporul”, a declarat Nica.

Revenind la subiectul disponibilizarii a 20% din functionarii din aparatul central, vicepremierul a aratat ca Ministerul de Finante asteapta propuneri din partea ministerelor pentru ca numarul de persoane la care se va renunta sa fie cunoscut inainte de terminarea proiectului de buget. Nica a spus ca personalul excedentar angajat „fara niciun fel de discernamant” in ultimii doi ani de zile a dus la „o triplare sau cvadruplare a numarului de angajati din aparatul central”.

„Acestia au salarii foarte mari, nu-si justifica activitatea, decat consumul de cafea”, a declarat Dan Nica. Intrebat pe ce criteriu vor fi alesi cei propusi spre disponibilizare, vicepremierul a spus: „Pe criteriul ca cei care au ca unica ocupatie sa bea cafeaua pleaca acasa, cei care au ceva de facut in ministere vor ramane”.

La nivelul Guvernului a fost luata pe 22 ianuarie decizia politica de reducere cu aproximativ 20% a personalului din administratia centrala. Numarul de posturi din aparatul central vizate de restructurarea decisa de Guvern e de circa 2.000, iar institutiile vizate sunt ministerele, aparatul de lucru al Guvernului, agentiile si autoritatile din subordinea Guvernului si ministerelor, potrivit unor surse guvernamentale. Potrivit acelorasi surse, decizia a fost una politica, urmand ca ministrii sa vina ulterior cu propuneri, care se vor concretiza in acte normative. Posturile vizate de restructurare sunt doar cele ocupate, decizia nereferindu-se la cele vacante.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *