Fonduri europene pentru managementul deseurilor in judetul Prahova

fonduri europene, deseuri, Prahova

Infiintarea acestei asociatii era una din conditiile necesare pentru obtinerea de fonduri europene printr-un proiect pentru gestionarea deseurilor la nivelul judetului.

Valoarea proiectului realizat de specialistii serviciului judetean de Integrare Europeana este de 25 milioane euro, din fondurile de post-aderare, potrivit declaratiilor lui Mircea Cosma, presedintele CJ. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara „Parteneriatul pentru managementul deseurilor – Prahova” are ca obiectiv general cooperarea unitatilor administrativ-teritoriale care o compun in scopul implementarii proiectului „Managementul Deseurilor in Judetul Prahova”.

Potrivit expunerii de motive din Hotararea CJ, in cadrul Programului de Asistenta Tehnica pentru pregatirea proiectelor in domeniul deseurilor in judet, institutia Prahova beneficiaza de asistenta tehnica, avand ca scop pregatirea unui proiect de management integrat al deseurilor, in vederea obtinerii finantarii necesare pentru conformare, prin intermediul Programului Operational Sectorial de Mediu 2007-2013. Consultantul angajat de Ministerul Mediului, Romair Consulting Ltd., va pregati aplicatia de finantare si documentele suport.

In prima etapa de elaborare a Master Planului, Consultantul va analiza situatia infrastructurii deseurilor la nivelul judetului, iar ulterior, pe baza consultarilor cu factorii locali, vor fi stabilite investitiile prioritare care vor putea fi propuse pentru finantare in cadrul POS Mediu 2007-2013. Activitatile considerate ca avand prioritate la finantare sunt urmatoarele: inchiderea depozitelor neconforme; deschiderea/extinderea depozitelor conforme; realizarea rampelor de transfer; dotari cu utilaje, echipamente; crearea facilitatilor de sortare, compostare, colectare selectiva.

Proiectele de management integrat al deseurilor impun existenta unui cadru institutional adecvat. Astfel, pentru accesarea finantarii europene nerambursabile este obligatorie constituirea unei Asociatii de Dezvoltare Intercomunitare (ADI) de toate unitatile administrativ-teritoriale care vor sa beneficieze de proiect.

ADI va avea rolul de a monitoriza/superviza implementerea sistemului de management integrat al deseurilor, performanta operatorilor de servicii, precum si de a asigura cofinantarea de la bugetele locale. Asocierea trebuie sustinuta prin hotarari de Consiliu Judetean si Consilii Locale.

Sursa: Portalul National de Administratie Publica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *