Doar trei din zece romani apeleaza la consilieri financiari

Doar 30% dintre romanii care intentionau sa cumpere, anul trecut, un produs sau un serviciu financiar au declarat ca apeleaza la sfatul consilierilor financiari, arata un studiu realizat de Henley Centre Headlight Vision pentru grupul financiar Aviva.

In 2008, doar 36% dintre romanii chestionati au declarat ca, in momentul in care achizitioneaza un produs sau serviciu financiar, au toate informatiile de care au nevoie.

La nivel mondial, mai putin de jumatate din clientii care achizitioneza un serviciu financiar considera, in momentul achizitiei, ca detin toate informatiile de care au nevoie, astfel incat sa aleaga serviciul sau produsul financiar potrivit nevoilor sale, se mai arata in studiul realizat de Henley Centre Headlight Vision.

„In contextul crizei economice internationale, atitudinea populatiei cu privire la serviciile financiare este sceptica si este normal sa fie asa. Rolul companiilor de profil este de a oferi consiliere financiara profesionista, astfel incat clientii sa inteleaga care sunt nevoile lor si sa le prioritizeze, pentru ca numai asa evenimentele mai putin placute – cum este cazul crizei financiare actuale – sa ii gaseasca pregatiti”, a declarat directorul general al Aviva Grup Romania, Shah Rouf.

In tarile din Europa Centrala si de Est si in general in tarile in curs de dezvoltare, clientii sunt predispusi sa utilizeze ca surse principale de informare prietenii, familia, rudele sau cunostintele, in timp ce pe pietele mature din Europa Occidentala, clientii apeleaza cu precadere la sfaturile profesionistilor in domeniu, potrivit studiului.

In India si China, 75%, respectiv 74% din respondenti au declarat ca se bazeaza pe sfaturi cand decid sa achizitioneze produse financiare, la polul opus situandu-se Canada si Marea Britanie, cu 21%, respectiv 23%.

Sursa: Ziarul de Iasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *