3,4 miliarde lei pentru modernizarea liniilor de cale ferata

calea ferata, modernizare, transporturi

O prioritate va fi modernizarea liniei Curtici-Simeria, care va beneficia, in urmatorii sase ani, de 1,22 miliarde lei.

Potrivit documentului, pana in 2012 alocatia anuala este relativ mica, urmand ca dupa acest an fondurile alocate sa fie de 1,08 miliarde lei. Proiectul va fi finantat in acest an cu 38,98 milioane lei, mai mult decat dublu sumei alocate anul trecut.

Un alt proiect pe agenda MTI este reabilitarea liniei Craiova-Calafat pana in 2015, care va costa 1,4 miliarde lei. Cea mai mare suma, respectiv 1,38 miliarde lei, va fi alocata dupa 2012, in acest an nefiind prevazute fonduri.

Sectiunea Baneasa-Fetesti apartinand tronsonului Bucuresti-Constanta va primi fonduri de 416,63 milioane lei, in urmatorii patru ani. Pana in prezent, pentru acest proiect au fost alocati 462 milioane lei, iar in acest an va primi 147,17 milioane lei, in scadere cu 42 la suta fata de anul trecut.

Modernizarea liniei Bucuresti-Brasov necesita o finantare de 372,18 milioane lei in urmatorii doi ani. Pana la sfarsitul anului trecut, MTI a alocat 176,82 milioane lei, iar in 2009 va aloca 344,85 milioane lei, de aproape patru ori mai mult decat anul trecut.

Lucrarile la sectiunea Bucuresti-Campina au fost finalizate in 2005, in prezent lucrarile desfasurandu-se pe portiunea Campina-Predeal.

Referitor la transportul urban pe sine din subordinea MTI, respectiv Metrorex, regia va primi pana in 2014, pentru Magistrala V, tronsonul Drumul Taberei-Universitate, 1,76 miliarde lei, pana anul trecut fiind cheltuiti doar 30 milioane lei.

Pentru realizarea studiilor de fezabiliate, prefezabilitate, dar si a altor studii ministerul de resort va cheltui in acest an 50,49 milioane lei, in scadere cu 55 la suta fata de anul trecut. Se prevede ca in 2012 sa se aloce pentru aceste activitati 3,54 miliarde lei.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *