Strategia de afaceri pentru start-up-uri

strategie-startup.jpg

Prima recomandare pentru un potential antreprenor este aceea de a-si face planul de afaceri. Ca un prim rezultat al scrierii planului de afacere veti fi mult mai bine pregatiti pentru urmatoarele etape ale afacerii si veti avea o evaluare mult mai clara pentru a vedea daca ideea dumneavoastra de afaceri este fezabila sau nu.

Planul dumneavoastra de afaceri trebuie sa arate in ce fel afacerea dumneavoastra este diferita de afacerile concurentilor si de ce cumparatorii ar trebui sa aleaga produsele sau serviciile dumneavoastra si nu ale concurentei. Prin intermediul planului de afaceri trebuie sa gasiti exact acele elemente care va confera unicitate si face produsul dumneavoastra atractiv pentru clienti.

Cu alte cuvinte, care este motivul principal pentru care un client ar alege produsul/serviciul dumneavoastra.

Daca totusi nu doriti sa realizati un plan de afaceri extins in acest moment, acest articol va ofera cateva idei/instrumente de planificare a afacerii in lipsa planului de afacere detaliat.

1) Viziunea afacerii

Definirea viziunii afacerii este esentiala pentru ca aceasta va deveni elementul definitoriu al intregii companii. Fara o viziune strategica pe termen lung, planificarea efectiva a activitatilor ar fi imposibila, pentru ca aceasta ofera destinatia finala, si fara a sti incotro vreti sa va indreptati este imposibil sa stabilitii pasii prin care sa ajungeti acolo.

Mai jos aveti cateva intrebari care va vor ajuta sa va clarificati viziunea afacerii:

  • Cine sunt clientii dumneavoastra?
  • Care este esenta afacerii dumneavoastra?
  • Ce vindeti? Care este produsul/serviciul dumneavoastra?
  • Cum intentionati sa va cresteti afacerea?
  • Care este principalul dumneavastra avantaj competitiv?

2) Obiectivele personale si ale afacerii

Creati o lista cu obiective insotite de o scurta descriere a actiunilor aferente atingerii fiecarui obiectiv. In cazul unei afaceri aflate la inceput este recomandabil sa se puna un accent mai mare pe obiectivele pe termen scurt, deoarece de multe ori in cazul afacerilor noi este nevoie de o perioada mai mare de timp alocata cercetarii si dezvoltarii pana cand sa poata fi previzionate rezultate pentru perioade mai lungi de timp.

Asigurati-va ca obiectivele stabilite sunt SMART: specifice, masurabile, accesibile, relevante si incadrate in timp.

Creati-va doua tipuri de obiective:
1. Pe termen scurt: intre 6 si 12 luni.
2. Pe termen lung: pot fi pentru 2-5 ani.

Incercati sa fiti cat mai specific in stabilirea obiectivelor. Incepeti cu stabilirea obiectivelor personale si mai apoi treceti la obiectivele afacerii.

Pentru o mai buna stabilire a obiectivelor raspundeti la intrebarile de mai jos:

  • In calitate de proprietar al afacerii, ce anume doriti sa obtineti?
  • Cat de mare doriti sa fie afacerea?
  • Cat de mare doriti sa fie profitul afacerii?
  • Care este termenul limita pentru atingerea pragului de rentabilitate?
  • Intentionati sa va implicati si membrii familiei in dezvoltarea afacerii?
  • Angajatii: intentionati sa creati locuri de munca sau sa lucrati singur la inceput? Cat de mare vreti sa fie echipa dumneavoastra?
  • Ce este si cum arata produsul/serviciul pe care il oferiti?
  • Cum ati descrie avantajul dumneavoastra competitiv?
  • Ce schimbare in bine doriti sa aduceti in viata clientilor dumneavoastra prin intermediul produsului/serviciului livrat?

Citeste continuarea articolului pe Plandeafacere.ro

One thought on “Strategia de afaceri pentru start-up-uri”

  1. Marian spune:

    Consider ca pentru un startup trebuie sa ai in primul rand curaj si initiativa de a face lucrurile din propria dorinta cu gandul de a reusi.
    De asemenea cand ai o idee buna trebuie sa o pui in aplicare pe loc fara sa o lasi pe maine. Avand aceasta mentalitate iti vei crea un plan fara sa-ti dai seama ca ai facut-o

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *