Studiu: 9 din 10 antreprenori cred ca esecul este „o sentinta pe viata” si se retrag din business

antreprenor.jpg

Compania de consultanta CTIR Group a publicat un studiu potrivit caruia 92% din oamenii de afaceri care au trecut printr-un esec se retrag din antreprenoriat, considerand pierderea ca „o sentinta pe viata”.

„Aproape jumatate dintre companiile romanesti cu impact real in economie se confrunta cu o stare de dificultate, tendinta mentinuta in ultimii patru ani”, arata studiul, care a fost realizat luand in calcul 640.000 societati. Dintre acestea, doar 3% au active totale de peste un milion de euro si nu se afla in insolventa.

De asemenea, o analiza de piata comandata de CITR arata ca 69 din 100 de manageri pun dificultatea activitatii companiei pe seama conducerii defectuoase, neperformante, mai degraba decat pe contextul economic (scaderea comenzilor, diminuarea numarului de clienti, contractarea pietelor).

Conform studiului „Value of Failure”, realizat cu ajutorul datelor Eurostat si finantat de Comisia Europeana, 92% dintre oamenii de afaceri care au trecut printr-un esec renunta la antreprenoriat, desi, conform expertilor, se afla in cel mai propice moment din punctul de vedere al experientei si au sanse mai mari de reusita cu un nou business.

„In aceste conditii, in care jumatate din companiile romanesti de impact se confrunta cu dificultati si piata nu gereneaza atat de multi antreprenori pe cat de multi esueaza, ne uitam pasiv la o mare pierdere pentru economia noastra. Societatea si mediul de afaceri nu incurajeaza antreprenorul care nu a reusit din prima, desi esecul este categoric mai valoros decat pasivitatea”, a declarat Alexandru Tanase, asociat coordonator CITR.

Potrivit CITR, una dintre principalele cauze ale acestui fenomen e ca esecul e inca privit ca o sentinta pe viata in Romania. „Antreprenorul e stigmatizat si izolat imediat, in detrimentul unei sustineri in vederea redresarii. in spatiul comunitar insa, este privit ca o resursa uriasa acel om de afaceri care, dupa ce a reusit sa depaseasca un moment de dificultate, are puterea sa porneasca de la zero. Asta pentru ca dobandeste un avantaj competitiv odata cu capitalizarea lectiilor trase din experienta esecului”, arata autorii studiului.

„Marea majoritate a celor care constata ca nu le-a iesit din prima din cauza propriilor greseli se tem sa mai mai incerce o data, in loc sa-si capitalizeze resursa experientei. E important ca societatea si mediul de afaceri sa sprijine antreprenorii cu experienta si sa nu se grabeasca in a le atribui eticheta esecului. Din punctul nostru de vedere, disparitia acestor oameni din business este o pierdere asemanatoare unui exod intelectual. Acesti manageri au trecut prin transformari uimitoare in urma esecurilor si beneficiaza de o experienta bogata, care i-ar ajuta mult in viitor sa nu repete greselile si sa creeze business-uri sustenabile”, a mai spus Alexandru Tanase.

Pe de alta parte, un studiu Gallup arata ca cel mai important ingredient in succesul unui antreprenor este perseverenta. „Ceea ce diferentiaza liderii de succes este tocmai aceasta capacitate de a fructifica lectiile dintr-un esec si de a transforma criza intr-o oportunitate de crestere. Esti intotdeauna mai bogat dupa ce ai trecut printr-o criza si intelegi impactul actiunilor tale”, afirma presedintele Institutului Dezvoltarii Personale pentru Lideri, Cristina Gheorghe.

„Experienta insolventei e un profesor cu vocatie in acest sens. Antreprenorii trecuti prin aceasta procedura analizeaza mult mai corect riscurile, companiile lor au o rata de succes mai rapid si sunt mai eficienti: in 80% din cazuri, performantele lor sunt mai bune decat ale managerilor precauti”, potrivit unui studiu realizat de catre Comisia Europeana, citat de CITR Group.

Sursa: Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *