Studiu: Companiile care angajeaza tineri trebuie sa-si asume criteriile noilor generatii

tineri_83969600.jpeg

Integrarea in organizatiile actuale a generatiilor viitoare – in special „Y” (nascuti in perioada 1981-2004) si „Z” (2004-2014) – reprezinta una dintre marile provocari din piata muncii, arata un studiu al companiei de resurse umane Human Performance Development International (HPDI).

Potrivit specialistilor in resurse umane citati de HPDI, un aspect foarte important in procesul de adaptare la noile generatii este intelegerea si acceptarea diferentelor fata de generatiile de angajati dinaintea lor.

„Generatia BB (1946-1964) este concentrata pe structuri verbale, intelege si retine mai usor daca ii sunt astfel prezentate informatiile. De asemenea, considera ca profesorul este cea mai buna resursa si sursa de inspiratie, invata folosind metode pasive, stand si ascultand. Iar raportat la job, va alege intotodeauna un loc sigur. La polul opus este generatia Z (2004-2014), care pune mare accent pe aspectele vizuale, fiindu-i facilitat astfel procesul de invatare. La asta se adauga componenta de experienta: este generatia «incearca si vezi». Pentru ei, facilitatorul este cea mai buna sursa de inspiratie. Raportat la locul de munca, il va caracteriza de fiecare data flexibilitatea”, arata Cosmin Badea, trainer si specialist in domeniul resurselor umane, in cadrul HPDI.

Conform unui studiu recent, realizat de compania McCrindle, pana in anul 2026, generatia Y – cunoscuta si sub numele de „Millennials” – va reprezenta 31% din forta de munca de pe piata. Prin urmare, companiile se intreaba foarte serios cum pot atrage tinerii, cum ii pot motiva, dar mai ales daca exista metode prin care ii pot face sa fie mai flexibili la regulile companiei.

Este o adevarata provocare sa integrezi intr-un sistem deja functional, care tinde spre excelenta, o persoana care nu rezoneaza la reguli. „intrebarea pe care si-o pune orice manager in acel moment este: schimb persoana sau ne schimbam noi? Bazandu-ne pe experienta noastra de pana acum, putem spune cu siguranta ca este mai simplu sa ne schimbam noi si organizatia noastra decat sa incercam sa-i schimbam pe ei”, spune Madalina Barbu, Business Partner HPDI. Prin urmare, pentru a putea schimba mentalitatea si regulile dupa care functioneaza o organizatie este crucial sa intelegem generatia viitoare. „Membrii generatiei Y sunt caracterizati ca fiind persoane creative, deschise catre experiente noi, autonome, dornice sa invete si care au mare nevoie de sinceritate in relatiile cu cei din jur”, adauga Madalina Barbu.

Potrivit trainerilor HPDI, exista cinci criterii importante pentru generatia Y, pe care orice companie dornica sa lucreze cu „Millennials” trebuie sa le inteleaga si sa si le asume.

  • Primul criteriu este inspiatia: vor sa fie inspirati si aleg sa stea langa oamenii de la care pot invata multe si cu care se pot conecta la nivel emotional. „incercati sa ii introduceti in programe de mentoring sau coaching. Au nevoie de exemple si povesti reale care sa ii inspire. Nu vor urma functii si titluri, vor urma oameni”, arata autorii studiului.
  • Al doilea criteriu este autonomia. „Au nevoie de incredere si autonomie pentru a duce la bun sfarsit un task. Nu vor sa faca parte dintr-un sistem de micro-management, vor autonomie si isi asuma responsabilitatea unui task primit.Vor cere ajutorul daca au nevoie de el, insa va fi decizia lor daca o fac sau nu si asta ii motiveaza”.
    Al treilea criteriu: libertatea. „Este important pentru ei sa poata avea de ales sa lucreze de la distanta. Pentru ei nu conteaza cat timp esti la birou, ci este mai important cat de productiv esti”.
  • Al patrulea criteriu: dezvoltarea continua. „Pentru ei, informatia este peste tot si au nevoie de un program de training continuu. Au mai degraba nevoie de traineri inspirationali, care sa-i ajute sa implementeze tehnicile si informatiile invatate mai mult decat continutul trainingului in sine. Au nevoie de schimb de informatie si experienta. Creati-le mediul in care-si pot impartasi experiente si metode, pentru ca vor fi deschisi si vor invata mai multe in felul acesta”.
  • Al cincilea criteriu este atmosfera de lucru. „Millennials prefera colaborarea si isi doresc sa lucreze intr-un mediu creativ si plin de interactiune. Nu vor ramane la un job, indiferent de partea financiara, daca nu le place echipa, leaderul si mediul de lucru. si daca par ca sunt motivati extern, ajutati-i sa isi gaseasca motivatia interioara – vor aprecia asta”, mai arata trainerii.

HPDI furnizeaza solutii de leadership si dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching si teambuilding. in anul 2016, HPDI a interactionat cu 87 de companii interesate de dezvoltarea personala si profesionala a angajatilor, de-a lungul a 267 de evenimente.

Sursa: mediafax.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *