Tehnica rapida de networking pentru dezvoltarea afacerii

 

 

Haideti sa recunoastem ca unele afaceri sunt mult mai dificil de recomandat decat altele. Cel mai adesea acele afaceri intampina dificultati chiar si prin metodele traditionale de promovare. Desi cred ca recomandarea “din gura in gura” este cea mai buna metoda de crestere a afecerii  pentru majoritatea companiilor,  unele companii pot sa creasca numai prin aceasta metoda. Cand am inceput afacerea de design de interioare acum mai bine de 7 ani am invatat aceasta lectie intr-un mod mai putin placut.

 

Foarte putini clienti apeleaza la designer de interioare in urma unui mesaj primit /vazut intr-o reclama. Majoritatea apeleaza la acest tip de serviciu numai pe baza de recomandari insa aveam nevoie sa lucrez, aveam nevoie de noi clienti, ca si tine de altfel, nu? Asa ca am gasit o noua tehnica care sa ma ajute sa imi cresc afacerea in mod constant. Aceasta tehnica este foarte simpla insa necesita timp, informatie si sa fii bine conectat.

 

Am invatat acum cativa ani ca vorbitul in public iti poate aduce afaceri mult mai rapid si mai eficient, pe cand am fost invitata la o intalnire a femeilor de afaceri din Londra sa vorbesc despre romani in Uk si Romania si mai ales despre spirilul nostru antreprenorial de care am dat dovada. Din acel moment am inceput sa primesc mai multe solicitari de afaceri. Deci cheia era sa  particip la cat mai multe intalniri de acest gen si sa vorbesc in public.  Pentru ca imi lua timp sa imi educ sursele de recomandari la care lucram in mod constant, aceasta tehnica de a vorbi in public imi aducea in timp relativ scurt rezultate in afacere.

 

Cand iti programezi o intalnire cu cineva care crezi ca ar putea fi interesat in produsele sau serviciile tale – de obicei aceasta intalnire dureaza cam o ora – acest timp este foarte important. Imagineaza-ti aceeasi ora de intalnire petrecuta cu 20 – 50 de oameni de afaceri din comunitatea ta, cu toti in aceasi timp, in aceasi loc! De fapt asta este ceea ce faci atunci cand faci prezentari in orice tip de organizatie sau cluburi. In timp ce foarte multi dintre noi realizeaza valoarea imensa pe care ne-o poate aduce prin vizibilitate si credibilitate participarea noastra la un astfel de eveniment, ceea ce nu iti poti imagina este cat business iti poate genera un astfel de eveniment daca esti unul dintre vorbitori!

 

Ca un antreprenor, cum iti gasesti aceste grupuri, organizatii sau cluburi care au astfel de intalniri? Nu este asa de greu pe cat crezi. Cu putina creativitate poti face o prezentare informativa, educativa si chiar distractiva. Cel mai important este sa gasesti persoanele potrivite care sa te recomande diferitelor grupuri sau cluburi sa prezinti. De obicei se cauta diferite persoane cu functii si experienta in anumite domenii pentru a impartasi cu auditoriul aceste lucruri – trebuie doar sa stii cum sa te faci cunoscut in acest sens!

 

Esti destul de vizibil? Stie lumea de tine?

 

About Ana-Maria Mihaila

Fondator Institutul European de Business Networking. Cu o experienta antreprenoriala insumata de peste 20 de ani intr-o societate cu o economie in continua schimbare si alti 7 ani in Marea Britanie – loc in care ne-am si cunoscut. In 2006, dupa training-uri de networking cu experti din UK si SUA am adus networking-ul profesionist in Romania, bazat pe recomandari. In 2010 am ridicat conceptul de business networking la un alt nivel, infiintand Institutul European de Business Networking dedicat antreprenorilor, managerilor, liber profesionistilor si chiar celor care doresc sa devina antreprenori la un moment dat. Consideram ca trei dintre cele mai importante elemente ale unui om de afaceri sunt timpul, relatiile si informatiile pe care le are. Tinand cont de aceste aspecte, am inceput sa dezvoltam conceptul de Business Networking in Bucuresti si mai apoi in Moldova, acest Sistem oferind scena perfecta oamenilor de afaceri in care sa se imbine informatia cu relatiile intr-un timp relativ scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *