TotalSoft devine cel mai important furnizor de solutii B2B din Romania

vlad.cristutiuStudiul companiei Pierre Audoin Consultants consacrat pietei solutiilor ERP din 2009 surprinde o premiera regionala: aceea ca un jucator local, TotalSoft, ajunge  lider de piata, cu o cota de 12,4%, reusind sa surclaseze companii multinationale notorii. Cum s-a ajuns la o asemenea performanta am aflat stand de vorba cu Vlad Cristutiu,Charisma ERP Product Manager, si primul om angajat de TotalSoft in urma cu 10 ani pentru crearea acestui produs.

Explicatia este destul de simpla. Am reusit sa ne adaptam cerintelor pietei mai bine decat altii. Am avut o deschidere mult mai mare catre clienti, catre marile companii de profil, active in diverse verticale de business. Am avut proiecte deosebite in sectoarele de retail, financiar, productie, constructii etc. Am stapanit foarte bine aplicatiile proprii si am controlat cu foarte bune rezultate implementarile. Cred ca am reusit sa ne clasam pe primul loc si datorita serviciilor. 

Acesta este un punct forte al echipei Charisma din cadrul TotalSoft. Oamenii nostri sunt bine pregatiti, cunosc piata, iar partea de consultanta a serviciilor oferite de noi devine tot mai mare. Este un lucru util si necesar, multe companii nu sunt foarte bine pregatite pentru a face saltul catre o organizare completa, asa cum este nevoie pentru a obtine rezultate bune.

Avem un mare avantaj ca oamenii care fac parte din echipa Charisma ERP au fost aici de la inceput, au participat la crearea si dezvoltarea produsului, il cunosc perfect. Toata dezvoltarea, toata cercetare tehnologica este in mana noastra. Astazi putem onora orice fel de solicitari si venim cu propuneri constructive pentru a imbunatatii ceea ce-si doreste clientul. Veniturile postimplementare ne-au demonstrat ca cei mai multi dintre clienti ne pretuiesc produsele si serviciile.

Totodata, 2009 a fost primul an in care am iesit organizat pe piata externa. Cresterea realizarilor din afara Romaniei, care au ajuns in 2009 la 26% din total, a fost o parte clara a succesului nostru. tarile din jur au iesit mai repede din criza, astfel incat am avut numerose cereri, mai ales in domeniul serviciilor financiare. Avem o intelegere speciala cu grupul Raiffeisen International, in zona de leasing, noi implementand proiecte in sucursalele lor regionale. in acest an am avut prima implementare a unui sistem ERP romanesc in vestul Europei, Charisma fiind adoptata si de Deutsche Leasing Austria. Avem incredere ca pana la finalul acestui an vom pune bazele unui parteneriat cu un alt mare jucator european.

Un al doilea aspect foarte important este ca am reusit sa reactionam rapid la schimbarile de pe piata si sa oferim niste solutii dedicate momentului. Sigur ca pentru firmele implicate nu a fost o mare placere faptul ca au avut o nevoie urgenta de sisteme de collection, de recuperare de datorii etc. Noi am venit cu oferte speciale pentru acest domeniu. De exemplu, putem vorbi despre un pachet ce contine un modul distinct de collection, legat cu o parte juridica, axata pe litigii. Mai exista si module orientate pe reposesie si remarketing. Si exemplele ar putea continua.

Cate module exista acum in toata suita Charisma?

In primul rand trebuie spus ca in spatele Charismei se afla 10 ani de dezvoltare si o echipa de 250 de specialisti! Prima versiune de Charisma am lansat-o in  anul 2002 si continea doar modulele de baza, core business-ul de azi al sistemului. Am pornit bine, prima implementare facand-o in lantul hotelier Continental.  Apoi, am avut o crestere permanenta, intre 10% si 50% pe an.

Astazi, TotalSoft are o gama de produse vandute sub numele Charisma, gama care contine solutii de: HR&Payroll, Medical, BI, Pharma, Document Management, Cost Control, in centru aflandu-se sistemul ERP. El este motorul care impinge business-ul TotalSoft. Anul acesta, pe primele 9 luni, am avut o crestere de 36% a veniturilor noastre din vanzarea acestui sistem, in conditiile in care este de asteptat ca piata locala de ERP sa scada cu minimum 4% in 2010. In Charisma ERP avem, in prezent, undeva intre 30 si 40 de module, unele dintre ele fiind dedicate pentru anumiti clienti. Acest numar continua sa creasca, pentru ca permanent identificam noi segmente de piata.

In jurul Charsimei ERP am dezvoltat aproximativ 15 module/aplicatii externe,  realizate integral de noi, pe platforme diverse – proprii sau Microsoft. Acestea pot lucra si de sine statator, insa noi le livram integrate cu Charisma ERP, de cele mai multe ori.

Cel mai important modul este Charisma Analyzer, instrument de business intelligence,  integrat nativ cu solutii de tip ERP, care poate lucra pe orice baza de date. Ar mai fi apoi pachetul Charisma Collection, despre care am discutat anterior, ca si aplicatia de gestionare a a ctivitatii de recuperare a debitelor de la clienti, care este foarte des folosit in serviciile financiare. Mai avem platforma de Cost Control, cu patru componente, foarte necesara in prezent, pentru urmarirea incadrarii in bugete. Foarte important este si modulul CRM, dar un CRM adaptat, nu o simpla platforma a clientului. Mai exista Charisma HCM, care este solutia numarul unu de pe piata de HR& Payroll din Romania si enumerarea poate continua.

Pregatiti lansarea noului produs, Charisma 2011. A cata versiune majora este aceasta? Ce noutati si beneficii notabile aduce Charisma 2011?

Adevarat, Charisma ERP 2011 va fi disponibila comercial foarte curand, o vom lansa oficial in cadrul Zilelor Charisma din 17-18 noiembrie 2010. Aceasta este a patra versiune majora a sistemului, care aduce schimbari de esenta.

Schimbarea esentiala este cumva de „directie”. Noi am ajuns la concluzia ca din punct de vedere al functionalitatilor, Charisma a atins un nivel suficient de matur. Insistam acum pe partea de tehnologie, pentru a crea o posibilitate extraordinara. Este vorba despre platforma Adaptive, cea mai importanta intre noutatile pe care le aduce Charisma 2011. Aceasta platforma schimba regulile jocului. Ea creaza posibilitarea realizarii direct la client, on-site, a unor ferestre noi, a unor actiuni si functionalitati noi.

Sistemul se va putea adapta pe loc, impreuna cu clientul, adaugandu-i-se facilitati de business noi, specifice acestuia. Este o mare schimbare de principii, care are in spate si noutati tehnice care permit gestionarea acestor schimbari. Tehnologia respectiva asigura o flexibilitate superioara a sistemului si o reducere a costurilor totale de implementare si utilizare.

Costul implementarii unei sistem ERP sta, in esenta, in durata totala a proiectului. Un proiect lung costa mult, chiar daca in acest interval exista perioade in care nu se face nimic. Orice lungire a unei implementari determina costuri suplimentare. Aceasta noua versiune reduce timpul de implementare, iar scurtarea timpului de implementare reduce costurile, atat pentru clienti, cat si pentru noi.

Ati deschis noi „fronturi” in strainatate. Cum veti gestiona implementarea Charisma 2011 in tarile din jur?

Am deschis 4 filiale in Bulgaria, Grecia, Serbia si Qatar. De asemenea, am intrat pe trei noi piete externe, Austria, Dubai si Arabia Saudita. Evident ca se ridica doua probleme: una care tine de limba si una care tine de legislatie. Acum, trecerea la o limba straina se face destul de simplu. Noi oferim deja versiunea in limba tarii in care ne ducem, fiecare calculator lucreaza in limba tarii de origine. In plus, clientul are posibilitatea de a-si modifica singur anumite puncte ale traducerii care nu-i convin. Pur si simplu, el isi face modificarile necesare, intr-un ecran extrem de simplu de utiliat.

In prezent, noi facem toata dezvoltarea Charisma in limba engleza. Intentionam ca si limba de baza a softului sa nu mai fie romana, ci tot engleza.

Ce planuri aveti pe termen scurt, pentru 2011?

La anul vom livra o alta versiune majora, care credem ca va fi o alta mare surpriza. Aparitia unei alte versiuni importante, nu va stirbi nimic din ceea aduce acum Charisma 2011. De ce facem asta? Fiindca noi nu putem sa ne oprim niciodata. Pana acum, modulele core erau scrise in limbajul de programare Delphi, care nu mai are sustinere in ziua de astazi. Am ales sa mergem intr-un partneriat strict cu Microsoft, care vine tot timpul cu ceva nou. De altfel, noi am fost premiati pentru realizarile tehnice pe platformele Microsoft.

Acele module trebuie schimbate in esenta si rescrise intr-o noua tehnologie. Colegii de la R&D au creat un framework nou, 100% marca TotalSoft, care ofera marele avantaj ca tot ceea ce se scrie va putea fi folosit atat in Windows, cat si pe web. Implementarile vor fi realizate in functie de dorintele clientului. Aceasta este marea schimbare a viitoarei versiuni. Dar despre toate astea, cu alta ocazie.

Cristian Pavel, e-Finance


Interviu cu Vlad Cristutiu, Product Manager Charisma ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *