UE a aprobat 27 de programe destinate promovarii produselor agricole

cartofi1.jpg

cartofi27 de programe destinate promovarii produselor agricole in Uniunea Europeana si in tari terte, cu o durata de trei ani, au fost aprobate de Comisia Europeana. Contributia UE la aceste programe va fi de 39 de milioane de euro. Programele selectate vizeaza diverse categorii de produse, cum ar fi fructele si legumele proaspete si prelucrate, produsele lactate, produsele de calitate superioara (DOP, IGP, STG si produse ecologice), florile, carnea de calitate superioara si, de asemenea, in premiera, carnea de oaie.

Ma bucur sa confirm sprijinul nostru pentru aceste programe de promovare noi, care includ, pentru prima oara, carnea de oaie. Sper ca aceste programe vor stimula consumul si vanzarile in aceasta perioada dificila. in ultimii 5 ani, UE a devenit un exportator net de produse agroalimentare, iar valoarea exporturilor a crescut mai rapid decat volumul, deoarece consumatorii din alte parti ale lumii apreciaza traditiile, standardele de calitate si gusturile Europei. Aceste noi masuri ne vor spori si mai mult reputatia„, a sustinut comisarul UE pentru agricultura, Dacian Ciolos.

Din cele 43 de propuneri de programe primite care vizau atat piata interna, cat si tari terte, dupa evaluare doar 27 de programe au fost alese pentru cofinantare – 21 vizeaza piata interna, iar 6 vizeaza tari terte. tarile si regiunile terte vizate sunt: America de Nord, America Latina, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, Japonia, Africa de Nord si Turcia.

In plus, doua dintre programele acceptate sunt asa-zise programe multinationale, prezentate de organizatii care sunt situate in state membre diferite si care deruleaza impreuna o campanie de promovare. In contextul reformei politicii de promovare, in privinta careia s-a ajuns recent la un acord, campaniile de promovare de acest tip vor fi si mai puternic incurajate.

Sursa: Comisia Europeana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *