UE: E nevoie de finantari pentru metode digitale mai flexibile pentru invatare si predare in invatamantul superior

cartea_verde.jpg

carte3Conform raportului realizat de Grupul la nivel inalt al Uniunii Europene pentru modernizarea invatamantului superior, rezulta necesitatea de oferirea de finantari pentru modernizarea metodelor pentru invatare si predare in institutiile actuale de invatamant superior.

Europa se confrunta cu provocarea de a face fata unui numar mai ridicat de studenti, unei mai mari diversitati in randul acestora si necesitatii de a creste calitatea procesului de predare si invatare. Grupul prezidat de Mary McAleese a identificat actiuni realiste si practice pe care le pot adopta UE si autoritatile nationale pentru ca noile tehnologii sa fie mai bine utilizate in procesele de predare si invatare pentru a raspunde acestor nevoi. Sunt multumita in mod special ca noul program Erasmus+, pe care l-am lansat in ianuarie, va putea sprijini punerea in practica a recomandarilor formulate de grup„, declara Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret.

M-au impresionat exemplele excelente de bune practici care ne-au fost prezentate in activitatea noastra. Exemplele acestea au aratat cat de important este sa avem nu numai persoane dedicate in institutiile de invatamant superior, ci si guverne angajate si vizionare care sa le ajute sa valorifice cat de mult posibil potentialul acestor noi moduri de invatare si predare. Cu toate ca incepe sa inregistreze progrese, Europa se afla inca in urma SUA in ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii in universitati si colegii. Ar trebui sa exploatam la maximum punctele noastre forte, cum ar fi utilizarea pe scara larga a creditelor ECTS, pentru a garanta ca invatarea digitala in Europa este recunoscuta, acreditata si de o calitate corespunzatoare„, a adaugat Mary McAleese, care a prezentat constatarile din raport in cadrul unei intalniri cu comisarul Vassiliou.

In ziua de azi, prelegerea simpla este depasita de resursele educationale tot mai accesibile si mai interactive, iar datorita progreselor realizate in domeniul invatamantului, profesorii pot da un feedback mult mai repede studentilor si pot sti mai bine domeniile in care trebuie sa insiste cu materia predata.

Datorita noilor tehnologii prezente si in aceste domeniu, tot mai multe institutii de invatamant superior din Europa folosesc suporturile digitale, integrate atat in campusuri, cat si online. Din pacate, insa, nu intreg personalul foloseste aceste tehnologii si de accea e o lipsa de coordonare strategica la nivelul institutiilor.

Astfel, grupul la nivel inalt, prezinta in raport noi moduri de schimbare a invatamantului traditional, folosind noile tehnologii. Responsabilitatea principala revine autoritatilor publice, si cea secundara, institutiilor de invatamant superior, pentru crearea mediului favorabil schimbarii.

Sursa: Comisia Europeana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *