Uniunea Europeana aloca peste 35 de milioane de euro pentru promovarea produselor agricole

cascaval.jpg

cascavalComisia Europeana a aprobat 22 de programe destinate sa promoveze produsele agricole in Uniunea Europeana si in tarile terte.

Programele, care in marea lor majoritate au o durata de trei ani, sunt dotate cu un buget total de 71,94 de milioane EUR, la care UE contribuie cu 35,97 de milioane EUR.

Programele selectate acopera uleiul de masline, laptele si produsele lactate, carnea, fructele si legumele proaspete si prelucrate, produsele ecologice, ouale, vinurile si bauturile spirtoase si produsele horticole, precum si produsele de calitate inregistrate si protejate ca DOP (denumiri de origine protejate), IGP (indicatii geografice protejate) si STG (specialitati traditionale garantate).

In cadrul schemei de informare si de promovare, serviciile Comisiei au primit, pana la data de 30 noiembrie 2012, 36 de propuneri de programe care vizeaza atat piata interna a UE cat si tarile terte, in cadrul primului val al programului din 2013.

Dupa evaluare, 22 de propuneri de programe au fost retinute pentru cofinantare, dintre care 16 vizeaza piata interna, iar 6 vizeaza tarile terte. Doua dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. tarile terte/regiunile vizate sunt: Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elvetia, Ucraina, India si Coreea de Sud.

Context

In 2000, Consiliul a decis ca UE poate sa contribuie la finantarea masurilor care ofera informatii privind produsele agricole si alimentare sau promoveaza comercializarea acestora pe piata unica a UE si in tarile terte.

Bugetul anual total disponibil pentru aceste programe de promovare este de aproximativ 55 de milioane EUR.

Masurile finantate pot consta in relatii publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniaza in mod deosebit avantajele produselor din UE, in special in ceea ce priveste calitatea, siguranta si igiena produselor alimentare, calitatea nutritiva, etichetarea, bunastarea animalelor sau metodele de productie care respecta mediul inconjurator.

Aceste masuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente si targuri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicatii geografice protejate (IGP) si specialitati traditionale garantate (STG), informatiile privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si privind agricultura ecologica, precum si campanii de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate (v.c.p.r.d).

UE finanteaza pana la 50 % din costul acestor masuri (pana la 60 % pentru programele de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau cele referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul fiind preluat de catre organizatiile profesionale/interprofesionale care le-au propus si, in unele cazuri, de asemenea, de catre statele membre in cauza. in ceea ce priveste promovarea pe piata unica si in tarile terte, organizatiile profesionale interesate pot adresa statelor membre propunerile lor de doua ori pe an.

Statele membre trimit apoi Comisiei lista programelor pe care le-au selectionat impreuna cu o copie a fiecarui program. Dupa aceea, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile.

Documente anexate:
Lista programelor si bugetelor adoptate (PDF. Eng)

Sursa: Comisia Europeana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *