„Rabla” 2009 demareaza

subventie, Programul Rabla, Guvern

Anul trecut in Romania au fost inmatriculate peste 300 de mii de autovehicule la mana a doua. De astazi, proprietarii masinilor mai vechi de zece ani pot merge la dealerii auto pentru a contracta o masina prin programul „Rabla”.

Vechimea a scazut, dupa ce in 2008 erau casate doar masini de 12 ani vechime sau mai mult. Numarul total de locuri in anul 2009 a fost crescut la 60.000, fata de 40.000 in 2008.

Prima de casare a crescut de la 3.000 la 3.800 de lei. Cele mai solicitate automobile au fost marca Dacia. Din aproape 10.000 de autoturisme pentru Dacia, mai putin de 900 au ramas disponibile la finalul programului.

Cele mai multe masini ramase nealocate prin programul „Rabla 2008” au fost la Skoda, Volkswagen, Audi si Seat, care au totalizat 2.082 unitati necumparate din totalul prevazut in program.

Dealerii Opel si Chevrolet au ramas cu 2.074 masini neaccesate prin program, Fiat cu 1.489 masini si Hyundai cu 1.214 unitati, aproape jumatate din cota alocata.

Dacia: alocarea nu functioneaza bine

Francois Fourmont, director general Automobile Dacia spune ca sistemul de distributie la „Rabla” nu lasa libertate clientului. „Clientul nu poate merge la orice concesionar. La noi, cota nu e reprezentantiva pentru asteptarile clientilor”, spune Fourmont.

„De doi ani le explicam celor de la Ministerul Mediului ca acest sistem ingradeste libertatea clientului, dar lucrurile nu au fost remediate”, mai spune directorul general de la Dacia.

Anul 2008 poate fi numit si Anul Taxei Auto, pentru ca a fost una dintre cele mai controversate decizii ale Guvernului Tariceanu. Cresterea masiva a importurilor de masini rulate a avut loc in perioada 1 iulie – 15 decembrie 2008.

In acest interval, in Romania, a functionat o taxa auto pentru automobilele second-hand semnificativ mai mica decat cea valabila pana la 1 iulie.

Masinile Euro 2, pe val

Campioana inmatricularilor este masina Euro 2. Daca in primele sase luni din 2008 au fost inmatriculate 9.247 de autovehicule cu norma de poluare Euro 2, in a doua jumatate a anului acestea au ajuns la 86.220 de unitati. Astfel de modele sunt aduse din Vestul Europei, cu precadere din Germania, Olanda, Belgia sau Franta.

In Germania, de exemplu, poti cumpara un model Euro 2 cu preturi incepand de la 200 de euro. Daca starea masinii este mai buna, iar rulajum relativ mic, atunci poti ajunge sa scoti din buzunar pana la 3.000 de euro.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top