Programul Rabla se va derula in trei etape, iar cotele producatorilor vor fi ajustate in functie de vanzari

subventie, Programul Rabla, Guvern

„Saptamana viitoare (saptamana aceasta – n.r.) voi avea o discutie finala cu producatorii si distribuitorii de masini, iar apoi programul Rabla va fi demarat. Deoarece sint 60.000 de masini, care pot fi inlocuite in acest an, am decis ca programul se va derula in trei etape, cu cite 20.000 autoturisme pentru fiecare”, a spus ministrul Mediului. El a adaugat ca nu vor mai fi acordate „cote anuale”, ci dupa prima etapa, care va incepe pe la mijlocul lunii februarie, Ministerul Mediului va face o evaluare a rezultatelor si repartizarile se vor face cu precadere catre firmele participante la programul Rabla care vor avea cele mai mari vanzari.

Guvernul Boc a anuntat la finalul lunii ianuarie ca prima pentru casarea unei masini functionale mai vechi de zece ani creste la 3.800 lei, iar suma totala alocata pentru realizarea programului in 2009 va fi de 228 milioane lei. In 2008, Guvernul a dat 91,4 milioane lei prin programul Rabla, reprezentand 76% din fondurile alocate pentru 2008.

Anul trecut, guvernul alocase bani pentru scoaterea din circulatie a 40.000 de autovehicule mai vechi de 12 ani, dupa ce, in 2007, norma a fost de aproape 16.500 de masini. In 2008, romanii au cumparat 8.813 masini Dacia prin programul Rabla, din cele 9.692 cate fusesera repartizate catre Automobile Dacia in 2008, potrivit datelor Administratiei Fondului de Mediu.

Romanii au mai fost interesati sa-si schimbe masinile cu autoturisme Skoda, Seat, Audi, Volkswagen – 4.489, Opel si Chevrolet – 4.111, Renault si Nissan – 3.300, Hyundai – 1.821 si Fiat – 1.743.

Singurele firme care au reusit sa distribuie in 2008 toate masinile repartizate prin programul de inlocuire a parcului auto vechi au fost cele care au vandut autoturisme Daewoo – 1.946, Kia – 561, Mitsubishi – 108, Suzuki – 39, Seat – 27, Volkswagen – 22, Subaru – 2 si Honda – 1.

Sursa: Ziarul de Iasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top