Internetul si managementul relatiei cu clientul

Deşi euforia dotcom s-a domolit de mult, internetul încă este un important canal de comunicare între furnizori, consumatori şi parteneri de afaceri în practic orice industrie – fie sub forma portalurilor pur informative, sub forma magazinelor web, sub forma portalurilor de servicii non-stop sau sub forma reţelelor sociale.
Comerţul electronic este deci, fără îndoială, un element central în managementul relaţiei cu clienţii, la orice nivel (operativ, analitic, cross-company).
Astăzi, întrebările centrale pe care companiile trebuie să şi le pună – dacă vor să creeze şi să întreţină o relaţie cu clienţii prin intermediul internetului – pot fi formulate în următorul mod:
– Cum poate internetul fi folosit ca un eficient canal de realizare a vânzărilor şi de interacţiune?
– Cum poate un furnizor favoriza şi uşura unui client accesul într-un lung parteneriat de afaceri cu el, şi cum ar putea administra tranzacţiile într-un mod uşor şi eficient?
– Cum ar poate fi furnizată o soluţie web care să fie pe deplin integrată cu procesele şi sistemele de afaceri existente?
– Cum pot investiţiile existente făcute în domeniul IT – precum cele din zona ERP – pot fi folosite pentru o soluţie web?
– Cum pot fi îmbunătăţite serviciile acordate clienţilor?
– Cum poate ajuta internetul la reducerea costurilor cu procesul de vânzare şi cu serviciile?

Valentin Mazareanu

Valentin Mazareanu

Valentin P. Mazăreanu, doctor în economie. Subiecte de interes: managementul riscului, securitatea informaţională, managementul proiectelor. Ocupaţii în prezent: project manager al www.managementul-riscurilor.ro, Co-Regional Director of PRMIA Bucharest Chapter, Director General al Paideia Consulting SRL Iasi, Expert IT în proiecte cu finanţare nerambursabilă. Studii: liceu militar, facultate de drept, master în Sisteme Informaţionale pentru Afaceri, studii doctorale în economie. Dezvoltare profesională: stagiu de cercetare în Franţa, Poitiers (subiect: managementul riscului); şcoală de vară în Finlanda, Jyvaskyla (subiect: managementul riscului, dreptul de proprietate intectuală, knowledge management); training internaţional Slovenia, Ljubljana (subiect: managementul proiectelor internaţionale); training naţional Romania, Iaşi (subiect: antreprenoriat, Analiză Tranzacţională, NLP, Comunicare şi Negociere).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top