Aparitie editoriala – Retail banking

Retail banking

Autor: Bogdan Capraru

Editura C.H. Beck
ISBN: 978-973-115-532-6
Data aparitiei: 11 Mar 2009
Nr pagini : 168
Pret: 22,41 lei

Comanda aici

Lucrarea „Retail banking” se referă la activitatea bancară de retail, un domeniu de maximă importanţă în prezent, atât pe plan naţional, cât şi pe plan mondial. Retail banking-ul a suferit o serie de mutaţii considerabile în ultimele decenii, sub presiunea factorilor economici, politici, sociali şi tehnologici. Capacitatea sa de adaptare dovedită până în prezent relevă faptul că acest domeniul va suferii în continuare schimbări de anvergură, cu implicaţii semnificative asupra societăţii.

Structurată pe şapte capitole, lucrarea se doreşte a fi o introducere în activitatea bancară de retail, adresându-se studenţilor, angajaţilor din bănci şi tuturor celor care sunt interesaţi de acest subiect.

Cartea cuprinde aspecte legate de tipurile de instituţii financiar-bancare de retail, produsele şi serviciile bancare specifice, particularităţi ale strategiilor de marketing bancar, aspecte privind resursele umane în retail banking, elemente privind managementul riscului şi al performantei bancare în retail banking. De asemenea, prezintă anumite particularităţi ale activităţii bancare de retail din diferite ţări, abordând şi problema efectelor crizei financiare internaţionale, izbucnită în anul 2007. Ultimul capitol tratează principalele tendinţe şi perspective în activitatea bancară de retail.

Stilul direct şi accesibil, existenţa exemplelor concrete din activitatea bancară de retail din România şi alte ţări, precum şi a sfaturilor şi recomandărilor adresate atât potenţialilor consumatori de produse şi servicii bancare de retail, precum şi angajaţilor din bancă, abordarea sintetică prin intermediul unor scheme şi tabele, fac această lucrare atractivă şi utilă în acelaşi timp.

Fiecare capitol cuprinde la început obiectivele urmărite, cuvintele cheie, iar la final un set de întrebări şi exerciţii, precum şi o bibliografie recomandată, astfel încât procesul de fixare a cunoştinţelor şi de formare de deprinderi să fie cât mai facil şi temeinic.

Cartea se doreşte a fi nu doar un manual adresat studenţilor, specialiştilor şi lucrătorilor în bănci, ci şi un ghid util oricărei persoane interesate de domeniu şi, mai ales, consumatoare de produse şi servicii bancare de retail.

Interesul pentru asemenea lucrare poate fi dublat şi de ultimele tendinţe derulate în contextul activităţii financiare din prezent la nivel internaţional: criza financiară actuală are epicentrul în activitatea bancară de retail din societatea americană, extinzându-se rapid la nivel global şi afectând activitatea bancară retail în toate ţările, mai mult sau mai puţin conectate la economia americană.

România, în ultimii 20 de ani, a întâmpinat o serie de provocări în ceea ce priveşte acest domeniu, având o istorie destul de zbuciumată: falimente bancare răsunătoare, creşteri spectaculoase în ceea ce priveşte activitatea de creditare a populaţiei, încălcări ale drepturilor consumatorilor de produse bancare de retail, resimţirea efectelor crizei financiare internaţionale prin contractarea creditării şi ascuţirea concurenţei în ceea ce priveşte atragerea de resurse etc.

În acest context lucrarea vine pentru a întâmpina realităţile prezente, dorind să aşeze o cărămidă la temelia educaţiei celor interesaţi şi implicaţi în activitatea bancară de retail.

Cartea este publicată în Editura CH Beck, parte integrantă a trustului european C.H. BECK, unul dintre cele mai vechi şi mai reprezentative din Europa, grup fondat în anul 1763. În prezent, acest grup include mai multe societăţi din Germania, Elveţia, Cehia, Polonia şi România.

Editura CH Beck este este acreditată de Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învătământul Superior, fiind recomandată Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor şi Diplomelor Universitare pentru considerarea lucrărilor publicate sub sigla ei în cadrul procesului de promovare în cariera universitară.
În anul 2008 editura a fost premiată cu distincţia „EDITURA ANULUI 2008”.

Cartea poate fi achiziţionată din librăriile din întreaga ţară sau direct de pe magazinul on-line al editurii la acest link:
http://www.beck.ro/retail_banking-p1492.html

Cuprins

Capitolul 1. Mediul bancar specific retail banking-ului
1.1. Conceptul de retail banking
1.2. Scurtă istorie a activităţii bancare de retail
1.3. Factorii de influenţă specifici mediului bancar de retail
1.4. Tipurile de instituţii financiar-bancare ofertante de produse şi servicii bancare de retail
1.5. Alte instituţii specifice mediului bancar de retail

Capitolul 2. Produsele şi serviciile bancare de retail
2.1. Noţiunea de produs şi serviciu bancar de retail
2.2. Caracteristicile specifice produselor şi serviciilor bancare de retail
2.3. Tipurile de produse şi servicii bancare de retail

Capitolul 3. Aspecte privind strategiile de marketing specifice activităţii bancare de retail
3.1. Concurenţa în activitatea bancară de retail
3.2. Specificitatea strategiilor de produs în retail banking
3.3. Particularităţi ale stabilirii preţurilor produselor şi serviciilor bancare de retail
3.4. Canalele de distribuţie specifice retail banking-ului
3.5. Promovarea în retail banking
3.6. Relaţia bancă-client specifică activităţii bancare de retail

Capitolul 4. Aspecte privind resursele umane în retail banking
4.1. Managementul resurselor umane în retail banking
4.2. Cunoştinţe, abilităţi şi atitudini ale angajaţilor din retail banking
4.3. Etica în retail banking

Capitolul 5. Elemente privind managementul riscului şi al performanţei bancare în retail banking
5.1. Tipurile de riscuri în retail banking
5.2. Etapele de acordare a creditelor de retail
5.3. Binomul risc – profitabilitate

Capitolul 6.Experienţe în activitatea bancară de retail în lume
6.1. Particularităţi ale activităţii bancare de retail în SUA
6.2. Particularităţi ale activităţii bancare de retail în Europa
6.2.1. Activitatea bancară de retail în Marea Britanie
6.2.2. Activitatea bancară de retail în Germania
6.2.3. Activitatea bancară de retail în Franţa
6.2.4. Activitatea bancară de retail în Spania
6.2.5. Activitatea bancară de retail în Italia
6.2.6. Activitatea bancară de retail în ţările din nordul Europei
6.2.7. Activitatea bancară de retail în Elveţia
6.3. Particularităţi ale activităţii bancare de retail în România

Capitolul 7.Tendinţe şi perspective în activitatea bancară de retail
7.1. Principalele tendinţe în activitatea bancară de retail
7.2. Dereglementare – reglementare
7.3. Internaţionalizarea bancară
7.4. Inovaţia tehnologică
7.5. Universalizarea şi specializarea
7.6. Comportamentul corporatist
7.7. Trecerea unor state de la economia centralizată la cea de piaţă
7.8. Euro şi integrarea europeană
7.9. Schimbările din comportamentul clienţilor de retail banking şi relaţia bancă – client
7.10. Noi provocări în managementul băncilor de retail

Comanda aici

Bogdan Capraru

Bogdan Capraru

Sunt lector doctor in Departamentul de Administrarea Afacerilor din cadrul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor a Universitatii “Al. I. Cuza” Iasi. Activitatea mea este concentrata pe domeniul bancar. Sunt titularul cursurilor de Sisteme si operatiuni bancare, Retail banking, International banking si Finantarea dezvoltarii imobiliare. Din 2004 sunt membru al Societatii Romane de Economie (SOREC).

One Reply to “Aparitie editoriala – Retail banking”

  1. Cristian spune:

    Felicitări Domnule Profesor!!!!!
    Era şi timpul unei asemenea apariţii…..şi sunt sigur că este pe înţelesul fiecărei persoane interesate de domeniul bancar…..încă o dată FELICITĂRI!!!

Comments are closed.

scroll to top