O intrebare pe zi: Care este topul prioritatilor in afaceri?

Mi-am propus sa deschid acest capitol de discutii, pentru a schimba cat mai multe opinii legate de subiecte de larg interes pentru managementul unei afaceri.

 

Desi in Romania s-au dezvoltat multe afaceri in diverse domenii de activitate, de diverse dimensiuni si structuri, acest lucru s-a datorat atat contextului favorabil de business – cerere de consum diversificata, piata mare de desfacere, costul scazut al resurselor – cat si talentului unor antreprenori si manageri care au identificat si exploatat aceste oportunitati si au obtinut profituri remarcabile.

 

Dar situatia s-a schimbat din septembrie 2008.

Mediul de afaceri isi va schimba toate coordonatele din punct de vedere comercial, organizatoric si financiar, avand in vedere incertitudinea si dificultatile manifestate in derularea tranzactiilor economice.

 

Intrebarea zilei este:

Care este topul prioritatile pe agenda de lucru a managerilor din orice companie?

 

About Anda Racsa

Antreprenor, manager, consultant, trainer ABC Training Consulting. 19 ani practica profesionala in domeniul managementului financiar al afacerii din care 9 ani experienta ca antreprenor si manager al firmei ABC Training Consulting. Certificari profesionale: Consultant bancar – certificat de IBR si CNFPA, promotia 2010; Auditor financiar – certificat de CAFR, promotia 2009; Formator (trainer) – certificat de CNFPA, promotia 2007. Furnizez servicii de training, consultanta si asistenta antreprenoriala si manageriala: Evaluarea fezabilitatii ideii sau a afacerii in derulare, Planificarea afacerii si elaborarea planului de afaceri antreprenorial si managerial, Organizarea si coordonarea contabilitatii manageriale afacerii, Managementul costurilor si al cash-flow-ului. Periodic organizez evenimente dedicate antreprenorilor, managerilor si specialistilor – unde dezbatem subiecte specifice managementului si optimizarii afacerii si identificam solutii si oportunitati de colaborare.

9 thoughts on “O intrebare pe zi: Care este topul prioritatilor in afaceri?”

  1. andaracsa spune:

    Franciza este pentru noi mecanismul ideal de dezvoltare si o alternativa la solutia costisitoare a deschiderii de noi unitati proprii. Folosind o astfel de strategie, compania francizoare isi diminueaza costurile de intrare pe o anumita piata, iar retailerii impart riscurile deschiderii unei afaceri de la zero în vreme de criza – Enrico Perini

    http://www.capital.ro/articol/enrico-perini-si-a-trimis-franciza-dupa-banii-rusilor-118603.html

  2. andaracsa spune:

    Cu cat mediul de afaceri este mai ostil, cu atit este vremea proiectelor noi, care permit intrarea pe noi nise de piata, daca cele deja fidelizate in vremurile de crestere incep sa se fisureze. – Ovidiu Chirovici

    http://www.bloombiz.ro/finante/zece-sfaturi-utile-in-timp-de-criza

  3. andaracsa spune:

    Realizam estimari zilnice ale cashului. – Adrian Ciobanu
    Reducerea costurilor si refacerea strategiilor,… incercam sa revizuim si bugetele companiei si urmarim indeaproape platile si incasarile – Cristina Citta

    http://www.zf.ro/companii/directorii-financiari-facem-monitorizari-zilnice-la-incasari-si-plati-iar-stresul-este-mai-mare-4094192/

  4. andaracsa spune:

    Managementul trezoreriei ar trebui sa faca parte in mod natural din viata zilnica a intregului personal al unei companii.
    Multe companii vor trebuie sa isi ajusteze asteptarile si sa aleaga dezvoltarea durabila, cu o mai mare atentie acordata managementului trezoreriei pentru ca acesta inseamna flexibilitate – Serban Toader

    http://www.zf.ro/zf-24/companiile-cauta-alternative-pentru-a-supravietui-crizei-3592719/

  5. andaracsa spune:

    Un manager eficient in aceste circumstante este cel care se concentreaza pe vanzari si marketing, inainte sa reduca din costurile fixe. Acesta isi incurajeaza oamenii, pastreaza o atitudine plina de energie si optimism, poate usor prudenta – Isabella Berghoffer

  6. Ciprian spune:

    Prioritati:
    – viziune CLARA si actiune CONGRUENTA pe termen scurt si mediu
    – reducerea costurilor
    – accelerarea incasarilor
    – mentinerea vanzarilor
    – promovarea serviciilor integrate ( produs, consultanta, livrare, service = relatie )

    Riscuri:
    – demotivarea personalului prin comunicarea evaziva
    – reducerea costurilor prin „debarcarea” know-how-ului
    – recuperarea agresiva a creantelor = eliminearea clientilor din portofoliu
    – conditionarea noilor vanzari de achitarea vechilor creante

  7. Alina Ruset spune:

    Da, sunt de acord cu cele prezentate mai sus. Cred insa ca evenimentele actuale i-au facut pe unii manageri sa ia „decizii de criza, de supravietuire”, pierzand din vedere adevaratele activitati generatoare de costuri. Se pune accent pe disponibilizarea personalului. Mare grija insa, oamenii „cheie” trebuie pastrati. Se pune accent pe numar, corelarea acestuia cu cifra de afaceri. Poate pe hartie „da bine”, insa ca structura de personal / rol / strategie, firma poate avea pierderi mari. Resursa umana nu reprezinta un simplu numar, este insasi „seva companiei”. Informatiile oferite de specialisti il pot ajuta pe manager sa-si prioritizeze activitatile in afacere. Cred ca acum, asa cum s-a spus, preocuparile principale tin de obtinerea finantarii, de balanta incasari – plati si de reducerea costurilor fixe.
    Mult succes si inspiratie in 2009!

  8. andaracsa spune:

    De acord cu toate cele sus-mentionate.
    Dar cred ca putem sa ajutam managementul firmei sa-si stabileasca prioritatile in business (pe termen imediat, scurt, mediu si lung) oferind cat mai multe sugestii si recomandari.

    – analiza evolutiei zilnice a incasarilor si platilor (realizate, restante, scadente)
    – analiza portofoliului si stocului de produse in contextul pietei actuale
    – analiza portofoliului de clienti si furnizori
    – analiza capacitatilor de exploatare ale activelor firmei
    – analiza evolutiei si structurii lunare a costurilor fixe
    – identificarea constrangerilor de finantare a activitatii firmei
    – redefinirea obiectivelor si strategiilor comerciale, investitionale, de resurse umane, financiare
    – reorganizarea activitatilor si optimizarea costurilor de exploatare si de finantare

    Lista este deschisa si astept si alte opinii.

  9. Perparim Demi spune:

    Sunt sigur ca veti avea raspunsuri foarte diferite dependent de domeniul activitatilor si problematicilor care preocupa managerii.
    In domeniul cercetarii de exemplu, prioritar vad asigurarea finantarii si relatii cu potentiali beneficiari. De fapt avem mai multe prioaritati care vin cu valuri. Luptam pentru finantare (PN II sau POS), in momentul obtinerii unei finantari asigurarea resurselor devine prioritare,si asa mai departe. Cu alte cuvinte prioritatea este functie a momentului, situatiei activitatii firmei etc. De fapt putem vorbi despre doua tipuri de prioritati,
    – prioritate momentului, rezolvarea durerii pe care ai in momentul respectiv, este prioritate pe termen scurt.
    – prioritate pe termen lung, in cazul cind ai un plan sau o strategie de dezvoltare (nu toti au asa ceva).
    Stabilirea prioritati presupune un anumit nivel de management si este insasi o prioritate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *