POSDRU: Oportunitati integrate de diminuare a parasirii timpurii a scolii

copil_computer.jpg

POSDRU: Cererea de propuneri de proiecte de tip strategic nr. 188 (DMI 2.2 Prevenirea si corectarea parasirii timpurii a scolii) 

In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vor fi sprijinite operatiuni preventiv/corective – prin dezvoltarea de operatiuni integrate care vor include programe de educatie de tip ”A doua sansa” si masuri de prevenire a fenomenului parasirii timpurii a scolii.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 25.05.2015
Buget total: 120.000.000 euro

Obiective operationale ale acestui DMI sunt:
· prevenirea fenomenului de parasire timpurie a scolii, in special pentru populatia roma, persoanele cu dizabilitati si persoanele din mediul rural, precum si alte categorii de grupuri vulnerabile;
· furnizarea competentelor si abilitatilor de baza necesare persoanelor care au parasit timpuriu scoala.

copil_computerOperatiunile orientative din cadrul DMI 2.2 relevante pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt:
1. Dezvoltarea de programe integrate pentru cresterea accesului si participarii in invatamantul primar si secundar pentru persoanele apartinand grupurilor vulnerabile, inclusiv sprijin financiar pentru familiile acestora;
2. Implementarea programelor de tip „scoala dupa scoala”, educatie remediala si invatare asistata;
3. Reintegrarea in educatie a celor care au parasit timpuriu scoala (inclusiv programe de educatie de tip „a doua sansa”);

In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, grupul tinta eligibil cuprinde:

  • Minim 200 de persoane care au parasit de timpuriu scoala si/sau persoane care nu au absolvit invatamantul obligatoriu; si
  • Minim 800 persoane pentru componenta preventiva (dintre categoriile de grupuri tinta precizate mai jos la pct.B).

Activitati eligibile
1. Dezvoltarea si furnizarea activitatilor de educatie remediala (validarea invatarii anterioare, detectarea lacunelor in pregatire, ore de recuperare, orientare psihologica si profesionala, indrumare etc.);
2. Dezvoltarea si furnizarea activitatilor de tipul „scoala dupa scoala” (cursuri de alfabetizare si de formare a abilitatilor numerice etc.);
3. Furnizarea programelor flexibile de educatie de tip „a doua sansa” care urmaresc dobandirea competentelor de baza si dezvoltarea abilitatilor personale pentru cei care parasesc timpuri/abandoneaza scoala, inclusiv pentru populatia adulta.

Activitati principale:

A. Componenta remediala:
1. Dezvoltarea si furnizarea serviciilor de orientare, consiliere si asistenta educationala in vederea corectarii fenomenului de parasire timpurie a scolii/abandon scolar;
2. Dezvoltarea si implementarea metodologiilor si instrumentelor inovatoare ce se adreseaza celor care parasesc timpuriu scoala;
3. Sprijin pentru dezvoltarea invatarii non-formale si informale pentru cei care parasesc timpuriu/abandoneaza scoala;
4. Dezvoltarea actiunilor specifice pentru imbunatatirea si promovarea abilitatilor sociale in scopul facilitarii integrarii sociale a celor care parasesc timpuriu scoala;
5. Dezvoltarea actiunilor specifice pentru imbunatatirea si promovarea abilitatilor speciale in scopul facilitarii integrarii sociale a populatiei adulte in educatia de tip „a doua sansa”;
6. Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea de instrumente de corectare a fenomenului de parasire timpurie a scolii, abandon scolar;
7. Reintegrarea tinerilor delincventi in educatie;
8. Sprijinirea activitatilor care urmaresc introducerea unei abordari care integreaza principiul egalitatii de sanse si de gen in instrumentele si mecanismele de reintegrare a celor care au parasit timpuriu scoala;
9. Introducerea de sesiuni de formare specifica privind egalitatea de gen, egalitatea de sansa, nediscriminarea si respectul diversitatii;
10. Integrarea in cadrul instrumentelor si metodologiilor dezvoltate a principiului dezvoltarii durabile, in vederea cresterii constientizarii asupra problemelor de mediu si de prevenire a poluarii, managementul schimbarii etc.;
11. Dezvoltarea si implementarea sesiunilor de formare TIC, cursuri de limbi straine pentru grupurile tinta.

B. Componenta preventiva:
1. Organizarea campaniilor de crestere a gradului de constientizare in vederea prevenirii si reducerii fenomenului de parasire timpurie a scolii;
2. Dezvoltarea si furnizarea serviciilor de orientare, consiliere si asistenta educationala in vederea prevenirii fenomenului de parasire timpurie a scolii (pentru persoanele cu risc de parasire timpurie a scolii si pentru familiile acestora);
3. Activitati de adaptare/dezvoltare a curriculumului din invatamantul prescolar pentru formarea competentelor cheie, inclusiv elaborarea de materiale didactice si de invatare si adaptarea acestora la specificul si nevoile prescolarilor;
4. Dezvoltarea si furnizarea activitatilor de tipul „gradinita de familie”;
5. Elaborarea/dezvoltarea/testarea/implementarea metodologiilor si solutiilor alternative si educationale in vederea pregatirii pentru debutul scolar;
6. Diversificarea, dezvoltarea si furnizarea serviciilor de consiliere pentru parinti pentru a intelege importanta educatiei si a interventiei timpurii, precum si rolul lor in educatia copiilor;
7. Identificarea/detectarea/analiza/remedierea problemelor de sanatate care pot afecta dezvoltarea mentala, sociala si viitorul parcurs educational si profesional al populatiei scolare, in special in invatamantul prescolar si primar;
8. Dezvoltarea activitatilor de tipul „scoala de vara/duminica” si de gradinita, in special pentru persoanele apartinand grupurilor vulnerabile si familiilor acestora;
9. Sprijin pentru dezvoltarea invatarii non-formale si informale pentru cei cu risc de parasire timpurie a scolii.

Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsa intre minim 4 luni si maxim 6 luni.

In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, solicitanti eligibili sunt:
1. Ministerul Educatiei si Cercetarii stiintifice (MECs);
2. Agentii, structuri subordonate sau aflate in coordonarea MECs si alte entitati sau organisme publice cu atributii in domeniul imbunatatirii accesului la educatie si corectarea fenomenului de parasire timpurie a scolii, incluziunii sociale si imbunatatirii situatiei grupurilor vulnerabile in educatie;
3. Inspectorate scolare judetene si institutii afiliate/subordonate/coordonate (ex. Centre judetene pentru resurse si asistenta educationala etc.);
4. ONG–uri (cu activitate relevanta in prevenirea parasirii timpurii a scolii);
5. Institutii de cult si asociatii religioase (cu activitate relevanta in prevenirea parasirii timpurii a scolii).

Valoarea totala eligibila a proiectelor va fi cuprinsa intre echivalentul in lei a:

  • minim 2.202.500 euro
  • maxim 8.810.000 euro

Alocarea financiara orientativa pentru aceasta cerere de propuneri de proiecte este de 120.000.000 euro.

Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis din data de 18.05.2015, ora 10.00, pana in data de 25.05.2015, ora 16.00.

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Ghidul solicitantului

Finantator: Uniunea Europeana
Sursa: AM POSDRU


Derulati proiecte prin POSDRU? Promovati-le in reteaua site-urilor Arhipelago!

Sunteti interesat de acest subiect ?
Puteti depune o cerere de consultanta sau sa
cautati direct un consultant in catalog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *