Angajat APIA implicat in consultanta pentru proiectele de restructurare si reconversie a plantatiilor viticole

Ca urmare a articolului de presa, publicat luni, 13 octombrie a.c., de Saptamana Financiara si reluat marti, 14 octombrie de Jurnalul National, in legatura cu posibila implicare a unui angajat APIA in activitatea de consultanta pentru proiectele de restructurare si reconversie a plantatiilor viticole, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) face o serie de precizari.

Angajatul la care se face referire, respectiv domnul Tudor Biaciu, detine functia de sef serviciu in cadrul Directiei Inspectii si Supracontrol, fiind numit, prin decizie a directorului general, coordonator al respectivei Directii pe perioada determinata (si nu director).

Conducerea APIA a dispus, in data de 13 octombrie, demararea unei activitati de control intern privind prezumtiva implicare a firmei detinute de un membru al familiei domnului Tudor Biaciu in activitati de consultanta pentru proiectele de restructurare si reconversie.

De asemenea, Directorul General al APIA a decis ca, pana la finalizarea anchetei, domnul Tudor Biaciu sa nu mai coordoneze activitatea Directiei de Inspectii si Supracontrol.

In functie de rezultatele anchetei, care vor fi facute publice, conducerea APIA va lua toate masurile legale.

Referitor la concursurile pentru ocuparea functiilor publice din APIA, acestea sunt organizate de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici. Concursul organizat pentru ocuparea functiei de Director al Directiei Inspectii si Supracontrol a fost programat pentru data de 19-20 septembrie a.c. dar nici un candidat nu a indeplinit conditiile obligatorii prevazute in anuntul de participare.

Concursul urmeaza sa fie reprogramat la o data care se va comunica ulterior, deoarece in perioada in care urma sa se desfasoare concursul, respectiv 20-21 octombrie, APIA va face subiectul unei noi misiuni de audit din partea Comisiei Europene.

In ceea ce priveste, afirmatiile potrivit carora APIA „in primul an dupa integrare (2007) nu a accesat nici macar un euro din fonduri europene”, reamintim ca Agentia a fost singura institutie care a platit fonduri europene post-aderare din Romania in 2007, respectiv pentru sectorul viti-vinicol.

Este regretabil ca efortul depus de angajatii APIA, in special in ultimul an, care a condus la recuperarea tuturor intarzierilor inregistrate in anii anteriori, este anulat prin declaratii iresponsabile cu privire la derularea fondurilor. Astfel, nu se tine cont ca in exercitiul financiar 2007-2008, APIA a efectuat plati in valoare de peste 1,7 miliarde euro din fonduri europene si de la bugetul national.

Avand in vedere volumul platilor dar si multitudinea masurilor de sprijin derulat de Agentie, afirmatia conform careia APIA este o „institutie mamut”, termen utilizat intr-un context care duce la ideea de ineficienta, nu se sustine, aceasta fiind o inca o institutie subdimensionata.

Pentru exemplificare, putem sa amintim cazul Poloniei, unde Agentia de Plati dispune de 11.000 de angajati si gestioneaza un numar aproximativ egal de fermieri si un numar mult redus de masuri nationale de sprijin. in cazul APIA, un angajat are de procesat, in medie, peste 700 de aplicatii depuse de fermieri pentru accesarea masurilor de sprijin, platilor de directe si a subventiilor nationale.

In pofida presiunilor de orice natura asupra imaginii institutiei, APIA isi va urmari in continuare cu tenacitate obiectivele imediate asumate, respectiv inceperea platilor nationale in sectorul zootehnic, finalizarea controalelor pentru platile directe pe suprafata si efectuarea integrala a acestora pana la inceputul campaniei agricole de primavara 2009.

Sursa: Redactie Finantare.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top