Suntem impartiti in categorii acum: consultanti si beneficiari.
In prezent, insa, categoria beneficiarilor este destul de mica. Din acest motiv, trebuie sa stim sa ne prezentam, sa prezentam beneficiile pe care un consultant le poate aduce unei organizatii. Dar, in primul rand, trebuie sa aflam trebuie sa stim de ce e lumea reticenta cand aude cuvantul „consultant” si de ce nu apeleaza la serviciile de consultanta.
De ce nu apeleaza toata lumea la servicii de consultanta?
-Lipsa transparentei in relatia consultantilor cu beneficiarii in implementarea serviciilor contractate (lucru frecvent intalnit in realizarea consultantei pentru proiectele cu finantare europeana);
– Uneori, managerii/primarii etc. nu doresc apelarea la serviicii de consultanta deoarece se tem ca acest lucru poate fi interpretat ca o recunoastere a lipsei proprii de competenta;
– Desi, de cele mai multe ori,consultantii sunt bine pregatiti,in unele cazuri acestia nu au experienta practica in problemele cu care se confrunta, acesta fiind un motiv din cauza caruia apelarea la serviicile acestora poate fi considerata ca inutila;
-In prezent, foarte multe persoane poarta titulatura de consultant desi nu ofera consultanta in adevaratul sens al cuvantului (vorbesc aici de cei din domeniul imobiliar pana la cei din cosmetica si wellness etc.)
– Majoritatea persoanelor care ar putea apela la asemenea servicii considera ca doar „cei cu bani” o pot face, deoarece tarifele pentru serviciile de consultanta sunt prea mari (lucru total neadevarat);