4,3 milioane Euro pentru un startup IT fondat de o româncă

roxana-porada.jpg

Și-a început cariera IT cu un 4 la info, în liceu, dar pe urmă a prins gustul programării și a intrat la Cibernetică. Până la urmă, românca Roxana Porada a ajuns în Elveția, unde a deschis un startup de inteligență artificială care tocmai a obținut o finanțare de 4,3 milioane de euro.

Roxana Porada, originară din Sinaia, a fondat în anul 2017, la Zurich, alături de 3 cofondatori, startup-ul PXL Vision. Acum două săptămâni, PXL Vision a finalizat cu succes o rundă de finanțare de 4,6 milioane de franci elvețieni (circa 4,3 milioane de euro).

Investiția este condusă de fondul de capital de risc SIX Fintech Ventures, cu participarea ZKB, High-Tech Gründerfonds și Arab Bank.

Startup-ul a dezvoltat soluții de securitate cu ajutorul inteligenței artificiale și, cu banii obținuți, vrea să se extindă internațional.

„PXL oferă identitate digitală. Avem un model B2B în general, dar și B2C. Oferim userilor posibilitatea să-și scaneze documentul de identitate sau pașaportul din care se extrag toate datele, luăm măsuri de securitate să vedem dacă documentul este autentic sau nu. Apoi verificăm dacă persoana care deține documentul de identitate respectiv este aceeași cu cea din fotografie. Deci facem o verificare a feței și detectăm dacă persoana este sau nu reală”, a explicat Roxana Porada, într-un interviu acordat StartupCafe.ro.

În ultima perioadă a devenit aproape o modă în business să te lauzi că folosești tehnologii de inteligență artificială, dar Roxana dă asigurări că în vazul PXL Vision AI este aplicată în mod real.

„Utilizăm inteligența artificială la diferite niveluri – știu că e un cuvânt care se folosește de mute ori ca un buzzword – dar în cazul nostru chiar folosim această tehnologie. Avem modelul de detectare a persoanei – dacă o persoană este sau nu reală. Când faci un selfie, de exemplu, cele mai multe modele sunt bazate pe niște mișcări aleatorii pentru a dovedi că ești o persoană reală și nu încerci să falsifici, să pui o poză în fața camerei.

Noi, la bază având inteligența artificială, am dezvoltat un model de detectare liveness – dacă persoana este reală sau nu – pasiv. Nu trebuie să faci decât un selfie. Și cu tehnologii de machine learning putem să detectăm dacă este o persoană reală, dacă este o fotocopie sau dacă cineva poartă o mască, de exemplu”, a mai explicat antreprenoarea.

Primii clienți ai PXL Vision sunt companii de telecomunocații din Elveția, care pot astfel să încheie contracte de la distanță cu clienții lor.

„Aplicabilitatea este foarte largă – se poate aplica de către orice companie care are nevoie să verifice identitatea reală a persoanelor. Companiile de telecomunicații folosesc tehnologia noastră pentru ca un utilizator normal să-și facă de acasă sau de oriunde un cont, un contract de telefonie, fără să fie nevoie să meargă la un magazin sau la o sucursală”.

Startup-ul a avut clienți și a generat venituri de la bun început. „Presupun că și acest lucru a fost un punct care a dat încredere investitorilor. Nu este singurul… Detalii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.