Cea mai mare gară a României, Gara de Nord din Bucureşti, va intra în reparaţii capitale de luna viitoare. Investiţia, în valoare de peste 100 de milioane de euro, va fi asigurată din fonduri europene şi presupune printre altele înlocuirea şinelor, construcţia unei parcării moderne şi montarea unei cupole gigant, cu panouri de electricitate.
Cea mai mare gara a României nu a mai fost supusă unor reparaţii capitale de 20 de ani.
Din acest motiv, edificiul nu îndeplineşte standardele unei gări demne de o capitală europeană. Pereţii crăpaţi, acoperişurile peroanelor mâncate de rugină, prin care plouă, sunt doar câteva probleme care crează disconfort călătorilor.
CFR Infrastructură va investi peste o sută de milioane de euro, bani europeni, în modernizarea gării. Pentru început, a fost comandat un studiu de fezabilitate care costă peste 3 milioane de euro.
Primele lucrări vor începe în iulie. Va fi demolat un corp de beton şi în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni, cu cea mai veche locomotivă funcţională din Europa.
Mai multe detalii aici