Motorul unui tractor si de unde gasim piese pentru acesta

Tractorul este un utilaj agricol complex pe care il folosim in agricultura, dar si cu alte scopuri. Orice fermier care isi doreste o afacere profitabila are nevoie de cel putin un tractor, precum si de oameni calificati care sa manevreze acest utilaj. De asemenea, trebuie sa fie pregatit pentru orice situatie neprevazuta, cum ar fi defectarea motorului. La tractoare, defectiunile pot sa apara mult mai des decat credeti pentru ca aceste utilaje lucreza intr-un mediu “brut”. Insa, daca stii ce sa faci si de unde sa achiztionezi piese tractor, lucrurile sunt pe jumatate rezolvate. Pentru a te ajuta, iti recomandam sa apelezi la magazinul tractorsud.ro. Aici poti gasi piese utilaje agricole la preturi foarte bune, de calitate, de la marci renumite precum Massey Ferguson, Ford New Holland sau John Deere. Cum spuneam, la un tractor, motorul este cel mai important si pot sa apara foarte multe probleme. Motorul este inima oricarui utilaj sau masinarii si fara acesta nu functioneaza nimic. Iata cateva informatii interesante despre tractoare.

Motoarele care s-au aplicat tractoarelor, cel putin pana in anii ‘20, erau cu aprindere prin scanteie si din acest motiv combustibilul folosit era doar benzina sau kerosenul. Insa, prin 1925, anumiti producatori, cum ar fi Caterpillar in SUA sau Landini in Europa, au inceput sa foloseasca motoarele diesel sau semidiesel. Primul tractor din Europa cu motor diesel, in 2 timpi, a fost insa Cassani. Abia in 1931 apare motorul diesel in 4 timpi si a fost instalat de catre Caterpillar.

Tractoarele moderne folosesc aproape in mod exclusiv motoare de tip diesel sau care functioneaza bazandu-se pe acest ciclu. Acestea din urma sunt alimentate cu motorina. Cunoasterea motorului tractorului si componentelor sale nu este doar o chestiune ce tine de cultura si de aprofundare, insa reprezinta un avantaj pretios pentru cei care manevreaza aceste utilaje, atat in momentul alegerii unui utilaj, cat si pentru cand acesta este utilizat. A cunoaste elementele mecanice ale tractorului, cum functioneaza acestea si la ce folosesc, ne va face sa intelegem ce motor este mai bun pentru necesitatile noastre, dar si cum putem sa il folosim intr-un mod adecvat, astfel incat sa prevenim defectarea lui sau sa stim cum se poate repara.

Principalele componete ale unui motor sunt:

1. Cilindrul (sau monoblocul). Reprezinta corpul motorului tractorului si acesta contine locasurile pe care aluneca pistoanele, cavitatile pentru sistemul de racire si toate acele elemente care permit conectarea corecta cu alte componente cum ar fi chiulasa sau baia de ulei. De asemenea, cilindrul este responsabil si pentru conectarea acestuia cu diferite dispozitive cum ar alimentarea sau racirea.
2. Capul. Aceasta componenta inchide practic monoblocul in partea de sus, iar prin utilizarea unor garnituri adecvate este garantata etansarea adecvata a intregului motor.
3. Pistonul. Acestea aluneca in clindru de la PMI la PMS si de la PMS la PMI. Se deplaseaza de obicei pe verticala, astfel incat sa permita miscarea tijei de legatura care porneste, in consecinta, arborele cotit. “Inelele” care sunt adapostite in caneluri prestabilite, asigura o sigilare perfecta a presiunii intre piston si cilindru, in timp ce “racleta de ulei”, care reprezinta banda inferioara, elimina orice exces de ulei care se aseaza pe peretii cilindrului atunci cand pistonul curge spre PMI.
4. Biela. Aceasta transmite miscarea generata de pistoanele arborelui cotit, atunci cand arderea este completa, coborand intr-un mod rapid.
5. Arborele cotit. Acest element este conectat la monobloc si primeste practic miscarea generata de pistoane in sus si in jos. Trebuie subliniat faptul ca arborele cotit are un numar de pini de biela (sau coate) egal cu numarul de pistoane, iar partea de sus se numeste volanta.
6. Volanta. Acest element asigura regularitatea miscarii de rotatie a arborelui cotit, pentru fiecare ciclu motor. Deoarece cuplul motor nu este continu, el fiind produs doar pe cursa de destindere pentru fiecare cilindru, se impune utilizarea unei volante.
7. Baia de ulei. Aceasta contine uleiul care lubrifiaza si raceste motorul, acesta fiind evindent supus supraincalzirii datorita vitezei mari de functionare si a frictiunilor care sunt create in miscare diferitelor componente si piese.
8. Arborele de distributie. Acesta este conectat la arborele motorului printr-un lant sau o centura dintata. Arborele de distributie se roteste pentru a deschide si inchide la momentul potrivit supapele, atat cele de „aspiratie”, cat si cele de „evacuare”; camerele (numite si excentrice) sunt egale ca numar in ceea ce priveste supapele.

Acestea sunt doar cateva informatii despre ce este motorul unui tractor si ce parti componente de baza are acesta. Orice mecanic agricol si orice persoana care manevreaza un tractor trebuie sa stie aceste informatii. Chiar daca ceva anume se defecteaza, dupa o analiza completa, va trebui sa va dati seama ce anume nu functioneaza. Iar piesele le veti gasi fara nicio grija la magazinul tractorsud.ro.

(P) Acest material este sponsorizat. Pentru promovarea pe acest site va rugam sa ne contactati pe contact!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top