
Obiectivele specifice ale acestei operatiuni sunt:
– cresterea eficientei firmelor prin reorganizarea tuturor proceselor pe baza unui sistem informatic;
– introducerea de sisteme TIC moderne ce incurajeaza inovarea si ofera sprijin pentru deciziile managementului.
Beneficiarii eligibili pentru aceasta operatiune sunt IMM-uri definite conform Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, infiintate in temeiul Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Activitati eligibile:
1. Achizitionarea de aplicatii software, echipamente TIC, alte mijloace fixe, servicii de consultanta si training specializat necesare pentru:
– Implementarea sau extinderea sistemelor ERP (Enterprise Resource Planning – Planificarea Resurselor intreprinderii);
– Implementarea sau extinderea de sisteme pentru relatii cu clientii (CRM – Customer Relationship Management);
– Implementarea de solutii software pentru design si/sau productie, pentru imbunatatirea managementului ciclului de viata al produselor;
– Implementarea sistemelor informatice de analiza economica si suport decizional (business intelligence systems) si a altor aplicatii electronice pentru managementul afacerii.
2. Achizitionarea de servicii de consultanta pentru pregatirea si managementul proiectului, inclusiv servicii de asistenta juridica pentru realizarea achizitiilor publice din cadrul proiectului
3. Achizitionarea de aplicatii software si licente software necesare pentru realizarea proiectului
4. Achizitionarea de echipamente TIC (servere, calculatoare personale de tip desktop / portabile monitoare, echipamente de retea, echipamente periferice etc.)
5. Achizitionarea de mijloace fixe, care nu intra in categoria de mai sus, necesare pentru functionarea aplicatiei informatice.
6. Instruirea personalului care va utiliza produsele software implementate si cel care va asigura mentenanta – activitate obligatorie
7. Informare si publicitate pentru proiect – activitate obligatorie
8. Auditarea finala a proiectului, inclusiv auditarea din punctul de vedere al securitatii aplicatiei – activitate obligatorie.
ATENTIE: Valoarea eligibila a echipamentelor din categoria B. Cheltuieli pentru achizitionarea de echipamente TIC, nu trebuie sa depaseasca 30% din valoarea totala eligibila a cheltuielilor pentru investitii.
A. Cheltuieli pentru servicii de consultanta care nu constituie o activitate permanenta (exclus consultanta fiscala, juridica):
a) servicii de consultanta pentru elaborarea planului de afaceri, proiectului tehnic, studiilor de piata, alte studii necesare pentru pregatirea proiectului;
b) servicii de consultanta in domeniul managementului de proiect si cheltuieli necesare in procesul de achizitii.
B. Cheltuieli pentru achizitionarea de echipamente TIC (servere, calculatoare personale de tip desktop/portabile monitoare, echipamente de retea, echipamente periferice etc.) necesare pentru functionarea aplicatiei informatice.
C. Cheltuieli pentru dotari care pot intra in categoria mijloacelor fixe, care nu intra in categoria de mai sus, necesare pentru functionarea aplicatiei informatice.
D. Cheltuieli pentru achizitionarea de aplicatii informatice, licente, brevete, marci, know-how:
a) cheltuieli pentru achizitionarea licentelor software necesare implementarii proiectului, inclusiv baze de date si solutii de securitate;
b) cheltuieli totale pentru achizitionarea de aplicatii informatice – parte a proiectului – pentru realizarea carora este necesara parcurgerea urmatoarelor etape: analiza necesitatilor, dezvoltarea aplicatiei, implementarea si testarea aplicatiei.
E. Cheltuieli pentru formare profesionala:
a) cheltuieli legate de formarea profesionala a personalului care va utiliza produsele software implementate;
b) cheltuieli legate de formarea profesionala a personalului care va asigura mentenanta solutiei daca acesta este angajat al beneficiarului.
F. Cheltuieli cu servicii de auditare finala a proiectului, in conformitate cu prevederile din prezentul Ghid.
G. Cheltuieli de informare si publicitate pentru proiect, in conformitate cu prevederile din prezentul Ghid.
Inregistrarea propunerii de proiect se va realiza on-line, in mod continuu, incepand cu 5 octombrie 2011 ora 9,00 si se va incheia in 30 martie 2012 ora 16,30.
Inregistrarea on-line se va realiza la adresa de Internet: www.fonduri.mcsi.ro. In termen de maxim 5 zile lucratoare de la inregistrarea on-line, solicitantii trebuie sa depuna dosarul complet la sediul MCSI cu respectarea tuturor detaliilor cuprinse in Ghidul solicitantului pentru aceasta operatiune.
Clarificari pot fi solicitate reprezentantilor Organismului Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale din cadrul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale la adresa de e-mail [email protected], la numarul de fax 021-311.39.19 sau la numerele de telefon 021-021.311.41.55, 021-311.41.12, interior 1015.
Afla mai multe raspunsuri pe forumul Finantare.ro.