BERD: Anularea proiectului autostrazii Comarnic-Brasov, „o dezamagire”

BERD, proiect, autostrada, investitii, infrastructura, transport

Presa a relatat ca BERD si BEI nu au fost dispuse sa finanteze lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov si ca in schimb coridorul vestic, care urmeaza sa lege Romania de alte state UE, are sanse reale sa primeasca sprijin financiar european.

„In 2009 si 2010, BERD a lucrat indeaproape cu potentialii investitori si cu autoritatile romane in domeniile mediului, social si achizitiilor publice, in vederea implicarii sale in acest proiect. Faptul ca proiectul a fost anulat a constituit o dezamagire pentru BERD”, se arata intr-un comunicat al bancii.

Consortiul Vinci-Aktor a cistigat in mai 2009 licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov in regim de concesiune, dar a renuntat in aprilie 2010 la contractul in valoare de 1,5 miliarde de euro inainte de a il semna, intrucit nu a reusit sa gaseasca o sursa de finantare.

Potrivit grupului elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a tronsonului de autostrada pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.

Tronsonul de autostrada, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.

„Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare va continua sa colaboreze cu autoritatile romane pentru a sustine modernizarea infrastructurii romanesti din domeniul transportului, cu participarea sectorului privat, incluzind sprijin pentru viitoare parteneriate public-private ce se vor derula prin licitatii deschise si transparente”, se mai arata in comunicat.

Sursa: Ziarul de Iasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top