A fost semnat proiectul de 20 milioane euro, cu fonduri UE, pentru reintroducerea tramvaiului la Reşiţa

popa-maxim-contract-tramvaie-resita.jpg

Municipiul Reşiţa va avea din nou tramvai, pe 10 iulie fiind semnat contractul de finanţare pentru proiectul cu fonduri UE “Modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reşiţa – faza 1”, în valoare de 20 milioane euro.

“Proiectul va schimba, în primul rând, calitatea vieţii în oraş. Acum, în fiecare dimineaţă, municipiul se blochează, în special dimineaţa, când părinţii îşi duc copiii cu maşina, la şcoală. Cu siguranţă, tramvaiul va schimba acest lucru. Va trebui să învăţăm, din nou, să circulăm cu mijloacele de transport public, aşa cum o faceam noi când eram copii, să mergem cu tramvaiul la serviciu şi să nu ne mai scoatem maşina zilnic din parcare”, a declarat primarul municipiului Reşiţa, Ioan Popa.

Directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim, şi primarul Reşiţei au semnat contractul de finanţare pentru prima etapă a acestui proiect, în valoare de aproape 20 milioane euro, prin care se doreşte implementarea unui pachet integrat de investiţii în mobilitatea urbană. Acest lucru se va realiza prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul la Reşiţa, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea staţiilor de transport, a spaţiilor publice, a zonelor pietonale şi a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spaţii administrative şi de mentenanţă. Ţinta proiectului este reducerea emisiilor de dioxid de carbon şi creşterea calităţii vieţii în municipiul Reşiţa.

“Este cel mai consistent proiect pe care noi, ca agenţie, l-am semnat cu Reşiţa, până acum, şi din punct de vedere al valorii proiectului, dar şi din punct de vedere al complexităţii. Este foarte important să se ştie că acest nu este doar un proiect de transport. În primul rând, acesta este coloana vertebrală a oraşului şi va schimba, din multe puncte de vedere, calitatea vieţii în oraş. Acesta este un sistem integrat, care presupune mai multe tipuri de transport, tramvai, biciclete, zonă pietonală şi de autobuze, tot electrice, acolo unde nu este tramvai, ceea ce va schimba total faţa oraşului. Totodată, cred că oraşul are mare nevoie de acest lucru pentru că va şi un plus de încredere că cineva se gândeşte la dezvoltarea lui pentru următorii ani, având în vedere că, la ora actuală, pare oarecum împietrit în timp. În fapt, este vorba de un complex de proiecte, care va da un impuls investitorilor”, a afirmat directorul ADR Vest, Sorin Maxim.

Aceasta este doar prima etapă, pentru calea de rulare şi tot ceea ce înseamnă infrastructura aferentă, din zona Renk şi până la intrarea în cartierul Lunca Pomostului. Etapa a doua înseamnă Lunca Pomostului – cartier Muncitoresc, iar etapa a treia înseamnă o achiziţie complexă şi mare de tramvaie ultramoderne, care vor avea toate serviciile integrate, inclusiv aer condiţionat şi sistem integrat de tichetare.

De asemenea, mai urmează un proiect, care va finanţa o parte din ceea ce înseamnă Calea Timişoarei, plus achiziţia unor autobuze electrice care vor deservi zonele adiacente ce nu sunt acoperite, în acest moment, de liniile de tramvai. În total, aceste proiecte însumează circa 100 de milioane de euro.

În urma contractului semnat miercuri, însă, vor rezulta 3,7 km cale dublă de rulare pentru tramvai modernizată, un depou reabilitat şi extins cu o hală pentru reparaţii şi ateliere având o suprafaţă construită totală de 1.965 m.p., hală pentru vopsitorie şi spălătorie – 478 m.p. şi hală pentru gararea tramvaielor – aproape 2.500 m.p., şapte staţii de transport public construite, modernizate, reabilitate, mai bine de 27.000 m.p. platformă cale de rulare tramvai modernizată şi peste 21 m.p. de spaţiu verde. Proiectul prevede reabilitarea şi modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.

Traseul pe care se vor realiza intervenţiile este Bulevardul Republicii – Calea Caransebeşului – Calea Timişoarei, până la intrarea pe Bulevardul Revoluţia din Decembrie. Investiţia va acoperi şi parte din Aleea Crizantemelor, precum şi terenul depoului de tramvaie, situat pe B-dul. Republicii. Valoarea totală a proiectului este de aproape o sută de milioane lei, valoarea finanţării nerambursabile fiind de circa 90 milioane lei. Perioada de implementare este de 53 de luni.

Pe data de 23 august 1989, la Reşiţa a fost inaugurată introducerea tramvaiului, care a funcţionat până în urmă cu circa zece ani, când a fost scos din funcţiune.

Proiectul beneficiază de finanţare prin Regio – Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile; Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Sursa: Administratie.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.